Top 10 książek pierwszego półrocza 2016

Stworzyłam takie zestawienie rok temu, więc czemu by nie kontynuować tej tradycji? Tym bardziej, że uwielbiam czytać takie topki, a jeszcze bardziej je pisać. Jestem bardzo ciekawa, które z tych książek znajdą się także w moim zestawieniu podsumowującym cały rok.


Zeszłoroczny post półmetkowy możecie zobaczyć pod TYM linkiem :).


Już na samym początku muszę powiedzieć, że cała ta lista jest trochę oszukana, bo znajduje się na niej więcej niż dziesięć książek. Postanowiłam, że nie będę dzielić książek z jednej serii na kilka pozycji, a uwzględnie je pod jedną.


  1. Stacja Jedenaście Emily St. John Mandel // recenzja
    Pierwsza książka przeczytana w całości w tym roku i już wielki sukces! Czytam bardzo mało książek o tematyce post-apo, ale kiedy na jakąś trafię zawsze pochłaniam ją z rumieńcami na twarzy. W tym przypadku nie było inaczej. Prawdziwy majstersztyk, polecam każdemu!
  2. Wiedźmin. Ostatnie życzenie & Miecz przeznaczenia Andrzej Sapkowski
    Nareszcie zaczęłam poznawać wiedźmińską sagę. Już wcześniej wiedziałam, że będzie iście epickie doświadczenie, ale kiedy zaczęłam swoją przygodę ze słuchowiskami, bo właśnie w takiej formie poznałam te dwa tomy, nie mogłam wyjść z podziwu i podekscytowania. Słuchowiska przygotowane przez wydawnictwo Fonopolis to kawał porządnej roboty, prawdziwa uczta dla uszu. Trochę żal, że aktorzy podkładający głos postaciom z gier wiedźmińskich nie pokrywają się z tymi ze słuchowisk. Ale wiecie co, nie szkodzi. Można się przyzwyczaić i jakoś z tym żyć, mówię z doświadczenia. Polecam gorąco! Jeśli nawet nigdy nie rozważaliście czytania Wiedźmina, to chociaż sprawdźcie na YouTube te słuchowiska, bo są wspaniałe!
  3. Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes // recenzja
    Tę książkę miałam w swojej biblioteczce od września zeszłego roku, a zabrałam się za czytanie dopiero kiedy premiera filmu była bardzo blisko. Nie spodziewałam się niczego szczególnego, ale cieszę się, że zostałam pozytywnie zaskoczona. Zanim się pojawiłeś to jedna z tych książek, które zostaną ze mną na długi czas i nie przeczę, że być może przeczytam ją ponownie.
  4. Studnia wstąpienia & Bohater wieków Brandon Sanderson // recenzja
    Z mgły zrodzony znalazł się na mojej liście najlepszych książek przeczytanych w zeszłym roku, więc nic dziwnego, że kolejne części z serii także podbiły moje serce. Sanderson to po prostu geniusz, co tu dużo gadać. Podejrzewam, że większość książek, która wyszły spod jego pióra, prędzej czy później znajdzie się na jednej z takich list.
  5. Bajki, które zdarzyły się naprawdę Anna Moczulska // recenzja
    I w tym przypadku znowu nie spodziewałam się jak bardzo polubię książkę. Moje zainteresowanie historią, które ma swoje fazy wzięło górę i opowiadania Moczulskiej czytało mi się z czystą przyjemnością.
  6. Duma i uprzedzenie Jane Austen
    Już od dawna chciałam zacząć poznawać prozę Austen i dowiedzieć się skąd te wszystkie zachwyty. Poszło mi chyba nieźle, skoro ta książka tu wylądowała. Teraz sama zaliczam się do grona tych 'zachwycających się', a Perswazje już czekają na półce. Duma i uprzedzenie znalazła się na mojej liście lektur w drugim semestrze na zajęcia literatury angielskiej i właśnie ten fakt zmotywował mnie do sięgnięcia po nią. I bardzo się cieszę z tego powodu. A lista lektur na następny semestr wygląda jeszcze bardziej ekscytująco!
  7. Fangirl Rainbow Rowell
    Z prozą Rowell spotkałam się już podczas lektury Eleanory i Parka, która to powieść także bardzo mi się podobała. Jednak Fangirl to zdecydowany faworyt. Przyjemnie napisana, przemyślana i po prostu urocza młodzieżówka. Ech, żeby tak wszystkie powieści dla młodzieży były tak dobre, wszystko byłoby piękniejsze.
  8. Polska odwraca oczy Justyna Kopińska
    Bardzo niespodziewany wybór. Reportaże bardzo lubię, ale nie czytam ich zbyt często i w sumie nawet nie wiem dlaczego. Tym razem dostałam książkę od wydawnictwa i mimo, że nie planowałam jej czytać w najbliższym czasie jakoś tak wyszło, że jednak zaczęłam. No i się wciągnęłam. To niewiarygodne, że sprawy opisywane przez Kopińską miały miejsce nigdzie indziej, a właśnie w naszym kraju. To jedna z tych książek, które polecam na każdym kroku. Przeczytała je już moja znajoma studiująca dziennikarstwo i była nimi tak samo poruszona jak ja.
  9. Red Rising. Złoty syn & Gwiazda zaranna Pierce Brown // recenzja
    Ta seria sama się broni. Pamiętam jak sięgałam po pierwszy tom, kiedy była ona jeszcze nieodkryta i mało osób ją przeczytało, zarówno w Polsce jak i za granicą. Już wtedy wiedziałam, że to będzie coś wielkiego. I co? Nie myliłam się ani trochę! Red Rising to zdecydowanie jedna z najlepszych serii jakie przeczytałam.
  10. Pocałunek cienia & Przysięga krwi & W mocy ducha Richelle Mead
    Te trzy książki serii przeczytałam w minionym półroczu. Wiem, pewnie się powtarzam, ale UWIELBIAM TĄ SERIĘ. Kocham ją całym moim serduszkiem. No kto by pomyślał! Takie niepozorne książki, a taka świetna historia i Oliwia kupiona.

Ufff... Tak prezentują się moje najlepsze książki poznane przez pierwsze sześć miesięcy tego roku. I już teraz wiem, że pod koniec roku ta lista odrobinę się zmieni, bo w samym lipcu przeczytałam już trzy książki, które po prostu muszą znaleźć się w moim czytelniczym podsumowaniu roku.

W komentarzach dajcie mi znać jaka jest Wasza najlepsza książka minionego półrocza, jestem ciekawa, czy to może jedna z tych przedstawionych przeze mnie :) Dajcie też znać czy powinnam tworzyć więcej tego typu zestawień o różnorodnej tematyce!

Do następnego! <3

7 komentarzy:

  1. U mnie się sporo fajnych znalazło :). Mam nadzieję, że w drugiej połowie też tak będzie :). Tobie też życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Zanim się pojawiłeś" koniecznie muszę przeczytać i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny wpis i tyle nowych książek do zapoznania się.
    Zapraszam do siebie, żeby był materiał na kolejny taki wpis :)
    Pozdrawiam, Iza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wciąż się czaję na serię o Wiedźminie :) ale niestety, aktualnie mam tyle książek do przeczytania, że muszę go odsunąć znacznie daleko. Sandersona również planuję, wiele osób chwali jego twórczość.
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, że stwierdzeniem, że Sanderson to geniusz- uwielbiam jego książki - seria "Archiwum burzowego światła" rozpiernicza system, "Z mgły zrodzony" też jest boska :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć!
    Z chęcią przeczytałam o Twojej " big topce" najlepszych książek minionego półrocza. Fajny pomysł na post :)
    Z książek, które wybrałaś nie czytałam ani jednej (;/)
    Jestem bardzo ciekawa książki Fangirl ;) Czaję się i czaję, może w końcu kupię!

    Zapraszam do siebie na recenzje-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiedźmin jest super, fajnie, że ci się podoba. I też polubiłam Akademię Wampirów, a zupełnie się tego nie spodziewałam.

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).