100 książek, które chcę przeczytać


Tak, postanowiłam popełnić ten post, bo w sumie czemu by nie? Po części chcę też sprawdzić ile z tych pozycji pokryją książki, które czekają w mojej biblioteczce, no i ile książek z tej listy uda mi się przeczytać w najbliższych miesiącach. Ciekawie będzie też spojrzeć na tę listę za rok i odznaczyć przeczytane pozycje. Więc, nie przedłużając, zostawiam Was z listą 100 książek, które chcę przeczytać.



Jeszcze kilka słów wytłumaczenia. Postanowiłam nie umieszczać na liście kilku książek jednej serii, tylko po to żeby nie zapychać sztucznie miejsca i zwyczajnie zmieścić więcej książek.

100 książek, które chcę przeczytać
  1. Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Klątwa tytana Rick Riordan
  2. Miecz Lata Rick Riordan
  3. Królowa Tearlingu Erika Johansen
  4. Porwana pieśniarka Danielle L. Jensen
  5. Zdrada Marie Rutkoski
  6. Cinder Marissa Meyer
  7. Cyrk nocy Erin Morgenstern
  8. Gra o tron George R. R. Martin
  9. Szklany tron Sarah J. Mass
  10. Dwór cierni i róż Sarah J. Mass
  11. Baśniobór Brandon Mull
  12. Wybrani C. J. Daugherty
  13. Wróżbiarze Libba Bray
  14. Czerwień rubinu Kerstin Gier
  15. Król kruków Maggie Stiefvater
  16. Stalowe serce Brandon Sanderson
  17. Próba ognia Josephine Angelini
  18. Miedziana rękawica Cassandra Clare, Holly Black
  19. Cienie tożsamości Brandon Sanderson
  20. Dusza cesarza Brandon Sanderson
  21. Wybrana Naomi Novik
  22. Płonąca korona Rae Carson
  23. Dziecko Odyna Siri Pettersen
  24. Mroczniejszy odcień magii V.E. Schwab
  25. Krew Elfów Andrzej Sapkowski
  26. Czarny pryzmat Brent Weeks
  27. Droga królów Brandon Sanderson
  28. Imię wiatru Patrick Rothfuss
  29. Łowcy dusz Jacek Piekara
  30. Oko Świata Robert Jordan
  31. Passenger Alexandra Bracken
  32. Pisane szkarłatem Anne Bishop
  33. Siedem minut po północy Patrick Ness
  34. Everybody Sees The Ants A.S. King
  35. Światło, którego nie widać Anthony Doerr
  36. Obca Diana Gabaldon
  37. Parabellum. Głębia osobliwości Remigiusz Mróz
  38. Kiedyś byliśmy braćmi Ronald H. Banson
  39. The City of Thieves David Benioff
  40. Złodziejka książek Markus Zusak
  41. Pogrzebany olbrzym Kazuo Ishiguro
  42. Jeździec miedziany Paulina Simmons
  43. Nokturny Kazuo Ishiguro
  44. Klaśnięcie jednej dłoni Richard Flanagan
  45. Jeden z nas. Opowieść o Norwegii Asne Seierstad
  46. Wilk z Wall Street Jordan Belfort
  47. Światło między oceanami M.L. Stedman
  48. Szczygieł Donna Tartt
  49. Wszystko jest iluminacją Jonathan Safran Foer
  50. Życie Pi Yann Martel
  51. Księga cmentarna Neil Gaiman
  52. Skazana Hannah Kent
  53. Cloud Atlas David Mitchell
  54. Posłaniec Markus Zusak
  55. Zaginiona dziewczyna Gillian Flyn
  56. Zaginięcie Remigiusz Mróz
  57. Ekspozycja Remigiusz Mróz
  58. Nocny film Marisha Pessl
  59. Marsjanin Andy Weir
  60. W cieniu prawa Remigiusz Mróz
  61. Razem będzie lepiej Jojo Moyes
  62. Linia serc Rainbow Rowell
  63. Wszechświat kontra Alex Woods Gavin Extence
  64. Will Grayson, will grayson John Green, David Levithan 
  65. Oddam ci słońce Jandy Nelson
  66. Black Ice Becca Fitzpatrick
  67. Binge Tayler Oakley
  68. Historia pszczół Maja Lunde
  69. Próba Eleanor Catton
  70. Wigilijne psy Łukasz Orbitowski
  71. Szczęśliwa ziemia Łukasz Orbitowski
  72. Idiota Fiodor Dostojewski
  73. Perswazje Jane Austen
  74. Rozważna i Romantyczna Jane Austen
  75. Opactwo Northanger Jane Austen
  76. Nowy wspaniały świat Aldous Huxley
  77. Folwark zwierzęcy George Orwell
  78. Rok 1984 George Orwell
  79. Mechaniczna pomarańcza Anthony Burgess
  80. Invitation to a beheading Vladimir Nabokov
  81. The Picture of Dorian Gray Oscar Wilde 
  82. Bieguni Olga Tokarczuk
  83. Fale Virginia Woolf
  84. Pani Dalloway Virginia Woolf
  85. Noc i dzień Virginia Woolf
  86. Metamorphosis Franz Kafka
  87. Wuthering Heights Emily Bronte
  88. Great Expectations Charles Dickens
  89. Lord of the Flies William Golding
  90. Anna Karenina Lew Tołstoj
  91. Nędznicy Victor Hugo
  92. Antygona w Nowym Jorku Janusz Głowacki
  93. Barbarzyńca w ogrodzie Zbigniew Herbert
  94. Blaszany Bębenek Gunter Grass
  95. Zabić drozda Harper Lee
  96. Szklany klosz Sylvia Plath
  97. Wodnikowe Wzgórze Richard Adams
  98. Kroniki krwi Richelle Mead
  99. Udawajmy, że to się nie wydarzyło (Przeważnie prawdziwa autobiografia) Jenny Lawson
  100. Wołanie kukułki Robert Galbraith

9 komentarzy:

  1. Większość wymienionych tytułów znalazłoby się również na mojej liście ;) "Klątwę tytana" gorąco polecam - zapowiedź tego, co będzie się działo na samym końcu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie czytam! Ta seria to mój hit wakacji :D

      Usuń
  2. Widzę wiele cudownych tytułów, które gorąco Ci polecam: "Światło, którego nie widać", "Marsjanina", "Grę o tron", "Oddam ci słońce", "Stalowe serce", "Drogę królów". Ta ostatnia to istne arcydzieło ;) Natomiast sama chętnie bym przeczytała "Życie Pi", "Szczygła", "Duszę cesarza" i wiele innych, ale za długo by wymieniać. Świetne zestawienie - życzę Ci powodzenia w jego realizacji :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka z tych pozycji czytałam. Najbardziej lubię "Światło, którego nie widać", "Oddam ci słońce" i "Stalowe życie"

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam ,,Złodziejkę książek" - bardzo polecam. ,,Wilk z Wall Street" też był niezły, ale ,,Will Grayson, Will Grayson" już nie trafił w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam "Wybranych". "Złodziejka książek" nie przypadła mi do gustu, ale to może kwestia wygórowanych oczekiwań względem niej. W każdym razie jestem bardzo ciekawa twojej opinii na temat tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powinnam zrobić podobną listę z książkami, które zalegają na mojej półce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że ambitnie :) Z powyższych pozycji z chęcią sięgnę po klasyki, które są u Ciebie przedstawione, mam je od dawna w planach :)

    Pozdrawiam,
    Klaudia z www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Część z nich czytałam, a jeszcze więcej znalazłoby się na mojej liście tego typu. :D

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).