Podsumowanie kwietnia

Kolejny miesiąc za mną i mogę powiedzieć, że pod względem czytelniczym minął mi on bardzo przyjemnie. Przeczytałam kilka całkiem dobrych książek i kilka troszeczkę słabszych, co jednak nie znaczy, że nie jestem zadowolona.



Tak mniej więcej wygląda mój stosik przeczytanych książek. I jak zwykle ma pewne braki, nie widzicie bowiem Podróży Guliwera, które wypożyczałam z biblioteki, oraz reportaży Justyny Kopińskiej, które czyta teraz moja koleżanka.

  1. Duma i uprzedzenie Jane Austen ★★★★★★★★★★
    Przeczytałam ją, ponieważ muszę ją znać, by zaliczyć ten semestr literatury anglielskiej. No i cóż mogę powiedzieć, jestem zachwycona i żałuję, że nie zaczęłam poznawać prozy Austen nieco wcześniej. Ale spokojnie, będę nadrabiać zaległości w wakacje.
  2. Fangirl Rainbow Rowell ★★★★★★★★★★
    I z tą książką zwlekałam dość długo. Zupełnie niepotrzebnie. Po świetnej Eleanorze i Parku, którą przeczytałam w lutym wiedziałam, że muszę poznać pozostałe książki Rainbow. I na Fangirl się nie zawiodłam.
  3. Girl Online w trasie Zoe Sugg ★★★★★★☆☆☆☆
    Kontynuacja książki napisanej przez brytyjską youtuberkę. Lekka i całkiem przyjemna lektura, jednak bez fajerwerków.
  4. Misja 100 Kass Morgan ★★★★★★★☆☆☆
    Mam ją od około roku, a przeczytałam dopiero teraz. Brawo Oliwia! Bardzo ciekawy koncept i dobry początek serii, nie mogę się doczekać kolejnych tomów.
  5. Hopeless Colleen Hoover ★★★★★★☆☆☆
    Moje drugie spotkanie z Colleen Hoover nie było może takim sukcesem jak to pierwsze. Słyszałam o tej książce same ochy i achy, a trochę się zawiodłam. Recenzja pojawi się jeszcze może w tym tygodniu, ale powiem tylko, że druga połowa książki była według mnie fatalna.
  6. Podróże Guliwera Jonathan Swift ★★★★★★★☆☆☆
    Kolejna lektura w tym zestawieniu. Czytałam po angielsku i trochę mi to zajęło, ale było to bardzo interesujące doświadczenie. Typowo oświeceniowy tekst satyryczny komentujący sytuację społeczno-polityczną w ówczesnej Anglii.
  7. Między książkami Gabrielle Zevin ★★★★★★★★☆☆
    Kupiłam ją w Dedalusie pod wpływem impulsu i przeczytałam w kilka godzin. I mimo że ta lektura nie zmieniła mojego życia, to nadal była bardzo przyjemna i rozumiem wszystkie zachwyty tą książką.
  8. Red Rising. Złoty Syn Pierce Brown ★★★★★★★★★☆ // recenzja
  9. Polska odwraca oczy Justyna Kopińska ★★★★★★★★★☆
    W Polsce nie dzieje się dobrze, co dobrze widać w reportażach Justyny Kopińskiej. Autorka nie czaruje i przedstawia najbardziej absurdalne sprawy, które miały miejsce w naszym kraju. Daleko szukać sensacji, kiedy na naszym rodzimym podwórku dzieją się takie rzeczy.
  10. Puchaty smok Platte F. Clark ★★★★★★★★★☆
    No i na sam koniec kwietnia wreszcie zapoznałam się z drugim tomem trylogii Zły jednorożec! I tu zero zaskoczenia. Puchaty smok był równie zabawny, dziwny i wypełniony dynamicznymi zwrotami akcji co jego poprzednik. Mało osób czyta tą serię, a szkoda, bo jest rewelacyjna.
I tak oto prezentuje się mój kwiecień w książkach. Nie zdziwię się jeśli w maju ten wynik spadnie o połowę, trzeba w końcu zabrać się za jakąś konkretną naukę do sesji ;)
A jakie książki udało się Wam przeczytać w minionym miesiącu?


7 komentarzy:

  1. "Fangirl" też kiedyś czytałam. Bardzo wciągająca i leciutka, chociaż relacje bohaterów można by jeszcze dopracować, a te fragmenty fanfików do prawdziwych z Harry'ego się nie umywały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie te fragmenty fanfiku też mi nie bardzo pasowały, niemniej jednak jestem bardzo ciekawa Carry On :D

      Usuń
  2. Czytałam kiedyś Fangirl, ale przerwałam i muszę ją dokończyć. Bardzo chciałabym mieć Hopeless, a Girl Online właśnie zawitała w mojej biblioteczce :D
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na nową recenzję :)
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + kiedy będą wyniki ostatniego konkursu? Czy po prostu je przegapiłam? :P

      Usuń
    2. Zgłosiło się za mało osób, więc książkę rozdam na Instagramie (@zaczytanablondynka), albo w innym konkursie na blogu. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Świetny wynik! Aż dziwi mnie to, że nie spodobała Ci się książka "Hopeless" :) No ale co się w sumie dziwić, każdy ma inny gust! :D Gratuluję jeszcze raz przeczytanych książek, ja również w maju muszę wziąć się za naukę do sesji :D


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. "Duma i uprzedzenie" - ależ zazdroszczę Ci tej książki! Dawniej zwlekałam z jej kupieniem, a teraz nigdzie jej nie ma - przynajmniej tego cudownego wydania z obwolutą, na którym mi zależy :/
    Gratuluję świetnego wyniku i życzę zaczytanego maja!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).