Wrap Up: Luty i Marzec


Siemanko :)
Powoli staram się znowu wbić w blogowanie, więc dzisiaj będzie bardzo krótko o książkach, które przeczytałam w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Jak wiecie na początku marca dopadła mnie ogromna niechęć i brak motywacji do zrobienia czegokolwiek. Przestałam czytać, przestałam pisać. W pierwszym przypadku trwało to dwa tygodnie, w drugim cały miesiąc. Teraz czuję się już lepiej i wracam z recenzjami i innymi postami.


Luty

  1. Czerwona Królowa Victoria Aveyard ★★★★★★★☆☆ / recenzja
  2. Szklany Miecz Victoria Aveyard ★★★★★★★☆☆ / recenzja
  3. Kamień i sól Victoria Scott ★★★★★★★☆☆ / recenzja
  4. Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes ★★★★★★★★★★
    Gdyby nie zbliżająca się premiera filmu pewnie nie sięgnęłabym po tą książkę tak szybko. Nawet nie wiedziałam co tracę. To piękna opowieść o życiu i wszystkim co niesie ze sobą w pakiecie. Po prostu nie możecie jej przegapić. Zapewniam, że zapamiętacie o niej na zawsze. A mojej recenzji spodziewajcie się bliżej daty premiery filmu.
  5. Eleanora&Park Rainbow Rowell ★★★★★★★
    Długo zwlekałam z rozpoczęciem mojej przygody z prozą Rowell i bardzo żałuję. Mimo iż zaczęłam od książki najmniej lubianej przez czytelników, to całkowicie mnie ona porwała i nie mogłabym być bardziej usatysfakcjonowana zakończeniem, które tak wszystkim nie pasuje. Już się nie mogę doczekać lektury kolejnej książki Rainbow!
  6. Zagadka dna morskiego Jorn Lier Horst ★★★★★★★☆☆
  7. Zagadka hien cmentarnych Jorn Lier Horst ★★★★★★★☆☆
    Kolejne dwie książeczki dla dzieci od Horsta. Uwielbiam te klimaty: jeszcze więcej zagadek i tajemnic sprzed lat. Moja opinia o nich powinna pojawić się w najbliższym czasie na blogu.
  8. Miasto upadłych aniołów Cassandra Clare ★★★★★★
    Przykro mi to mówić, ale ta seria powoli zaczyna mnie nudzić i coraz bardziej irytować. Z książki na książkę mam coraz gorsze zdanie o tej historii. I znalazłam się w takiej sytuacji, że poważnie zaczęłam rozmyślać nad porzuceniem tej serii. Mam już serdecznie dość tej paranormalnej dramy i jeśli zdecyduję się czytać dalej, to napewno nie w najbliższym czasie.

  9. Chłopak, który stracił głowę John C. Whaley ★★★★★★★
    Tę książkę otrzymałam przedpremierowo od wydawnictwa i była to ostatnia książka jaką przeczytałam przed moim wielkim czytelniczym zastojem, który przyszedł z początkiem marca. Nie miejcie mi tego za złe, co? Potrzebowałam tej przerwy. A co do samej powieści, to była ona dość przyjemna, chociaż główny bohater przyprawiał mnie o ból głowy. 

Marzec

W tym przypadku nie uraczę Was zdjęciem: zapomniałam go zrobić kiedy byłam w domu podczas świąt.
  1. Bez słów Mia Scheridan ★★★
    To miała być powieść new adult na wysokim poziomie. No cóż, kluczowym słowej jest miała. Totalna porażka - bardzo płytka powieść o dziewczynie, która zgrywa niedostępną, ale wskakuje do łóżka kolesiowi, którego praktycznie nie zna przeplatana z wyolbrzymionymi problemami życia w małomiasteczkowej społeczności i naruszaniem terenu prywatnego. Masakra, nawet nie dotykać, od razu uciekać.
  2. Studnia wstąpienia Brandon Sanderson ★★★★★★★★★★
    Nie byłam tego świadoma, ale tęskniłam za światem Z mgły zrodzonego. Nawet bardzo. Tak bardzo, że kiedy zaczęłam czytać Studnię nie było niczego ważniejszego od lektury. Książka jest potężna, więc jej pochłonięcie jej trochę mi zajęło, ale było totalnie warto. I może jeszcze w tym miesiącu złapię się za trzeci tom. Już nie mogę się doczekać! Recenzja na stronie portalu Gildia.pl (i pewnie też na blogu) już wkrótce!
  3. Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavander Leslye Walton ★★★★★★★
    Słyszałam bardzo dużo dobrego o tej powieści i z czystym sumieniem stwierdzam, że nie zawiodłam się ani trochę. Bardzo lubię tego typu historie, jest w nich jakaś dodatkowa magia, która mnie pociąga i sprawia, że długo rozmyślam nad poruszanymi tematami. Warto przeczytać :)
  4. Gregor i klątwa stałocieplnych Suzanne Collins ★★★★★★★☆☆
    Kolejna część przygód Gregora za mną. I cóż mogę powiedzieć? Collins trzyma poziom, ale to chyba oczywiste. Na tym etapie mam już tak ogromny sentyment do tej historii, że z niecierpliwością czekam na kolejne tomy.
  5. Dziewczyna z pociągu Paula Hawkins ★★★★★★★
    Każdy się zachwycał, a dla mnie ta książka była interesująca, jednak nie na tyle by ją nie wiadomo jak wychwalać. Dobry thriller, ale nic poza tym.
  6. Byliśmy łgarzami E. Lockheart ★★★★★★★
    Kolejna książka, z której przeczytaniem zwlekałam całe wieki. I przed Wielkanocą nareszcie się udało. Całkiem przyjemna młodzieżówka, któr zahacza o nieco cięższe tematy.
  7. Bajki, które zdarzyły się naprawdę Anna Moczulska ★★★★★★★
    Historia jeszcze nigdy nie była ciekawsza! Po tej lekturze spodziewałam się wszystkiego poza tym, że tak szalenie mnie zainteresuje. Od zawsze interesuje mnie historia, chociaż nigdy nie mogłam się przekonać do nudnego uczenia się dat i suchych faktów. U Anny Moczulskiej tego nie znajdziecie. Autorka czaruje słowem przedstawiając nam interesujące kobiety, które w ten czy inny sposób zapisały się na kartach historii. Przeczytajcie i przekonajcie się sami.



W sumie te dwa miesiące nie były takie złe pod względem czytania książek, tym bardziej, że w marcu zaczęłam czytać dopiero w przedostatnim tygodniu. No i przez psychiczną blokadę nie pisałam recenzji, więc mam zaległości. Napewno nie będę pisać recenzji wszystkich ww książek, dlatego piszcie w komentarzach jakie recenzje chcielibyście przeczytać, a ja postaram się je napisać w miarę możliwości.

Dzisiaj to wszystko ode mnie. Do następnego!

6 komentarzy:

  1. Czytałam tylko ''Dziewczyna z pociągu'' oraz ''Eleonora&Park''.Pierwsza powieść zachwyciła,a druga niestety była dosyć słaba.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było na odwrót: Dziewczyna mnie nie zachwyciła, za E&P podbiła moje serduszko :)

      Usuń
  2. Mimo wszystko gratuluję. Mam nadzieję, że ta przejściowa niechęć już minęła, odeszła wraz z zimą i nie wróci! :)
    Chciałabym przeczytać "Eleonora&Park", "Bez słów", "Dziewczyna z pociągu" oraz "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender", a po zakupieniu "Razem będzie lepiej" to nawet "Zanim się pojawiłeś" :)


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 'Bez słów' nie polecam, chyba, że jesteś zapaloną fanką NA. Za to koniecznie musisz przeczytać 'Zanim się pojawiłeś', 'Osobliwe przypadki' i 'Eleonorę&Parka'! :D

      Usuń
  3. Gdzie dorwałaś "Zanim się pojawiłeś" Moyes? Szukam wszędzie i nic :(

    Z w/w książek, czytałam "Eleonorę i Parka" (średnio mi się podobała), oczywiście "Czerwoną królową" i "Szklany miecz" (moim zdaniem świetna seria!), "Chłopaka, który stracił głowę (w końcu coś świeżego!) no i "Bajki, które zdarzyły się naprawdę. Historie słynnych kobiet" (krótko mówiąc: Genialna!).

    Mam nadzieję, że niechęć do pisania i czytania już za Tobą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim się pojawiłeś mam z wymiany, a z tego co wiem, to planują ją wznowić w filmowej okładce. A co do moich chęci i niechęci, to czytam znowu tak dużo jak jeszcze w lutym, a do pisania nadal się przekonuję :) Dziękuję za miłe słowa! :*

      Usuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).