Podsumowanie stycznia & Stosik

 Trochę spóźnione podsumowanie, ale i tak się liczy, prawda? Musicie mi wybaczyć poślizgi czasowe z postami w pierwszej połowie lutego - wiadomo, jest sesja i wypadałoby ją przeżyć. Ale mam malutką przerwę między egzaminami, więc udało mi się trochę się ogarnąć, także ten tydzień już będzie trochę bardziej zorganizowany niż poprzedni. 
 A tak już w temacie podsumowania, to styczeń był dla mnie zadziwiająco dobrym miesiącem pod względem czytelnictwa. 11 przeczytanych książek to jednak niezły wynik w jednym z najbardziej zabieganych miesięcy w roku. Sama nie wiem jak mi się to udało, ale jestem usatysfakcjonowana ilością przeczytanych książek, chociaż raz! :) Rok rozpoczęty zacnie, bo wśród przeczytanych pozycji nie było żadnej wybitnie słabej - każda mi się podobała. Dobra robota Oli, oby tak dalej!


Podsumowanie stycznia


Zdjęcie bardzo skromne, bo nie mam w akademiku wszystkich książek, które chcialabym Wam pokazać. Tłumaczyć będę się indywidualnie przy każdej książce ;)


  1. Miasto szkła Cassandra Clare ★★★★★★★☆☆
    Trzecią część Darów Anioła czytałam w noc sylwestrową, więc została w domu. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy podobała mi się bardziej, czy mniej od wcześniejszych. W każdym razie czytało się przyjemnie, chociaż historia nadal mnie jakoś specjalnie nie porwała. Ehh... zobaczymy co przyniosą kolejne tomy.
  2. Stacja jedenaście Emily St. John Mandel ★★★★★★★★★☆
    Jedna z lepszych książek jakie przeczytałam w ostatnim czasie. Szekspir w połączeniu z apokalipsą - zdecydowanie polecam!
  3. Plaga samobójców Suzanne Young ★★★★★★★★☆☆ recenzja
    Książka z BookTouru, już jakiś czas temu poleciała do następnej osoby. Bardzo mi się podobała, takie młodzieżówki mogę czytać cały czas :)
  4. Wiedźmin. Ostatnie życzenie Andrzej Sapkowski ★★★★★★★★★★
  5. Wiedźmin. Miecz przeznaczenia Andrzej Sapkowski ★★★★★★★★★★
    Dwóch tomów Wiedźmina wysłuchałam w formie audiobooka, a właściwie słuchowiska. I jestem nim po prostu zachwycona! Fonopolis odwaliło kawał świetnej roboty, a słuchanie Wieśka pomogło mi przetrwać zapalenie rogówki, kiedy to nie mogłam nawet spać przez ból oka. Oczywiście słuchowiska polecam każdemu - niezapomniane doświadczenie!
  6. Kuracja samobójców Suzanne Young ★★★★★★☆☆☆☆ / recenzja
  7. Kołysanka Sarrah Dessan ★★★★★★★☆☆☆ / recenzja
  8. Złe dziewczyny nie umierają Katie Alender ★★★★★★★☆☆☆ / recenzja
  9. Mechaniczny Anioł Cassandra Clare ★★★★★★★★★☆
    Druga książka Clare w miesiącu? Czemu nie! Każdy twierdzi, że ta trylogia jest o wiele lepsza od Darów i zgadzam się z tym w stu procentach. To znaczy, przeczytałam narazie tylko pierwszy tom, ale już jestem zakochana do tego stopnia, że wybaczam Cassie wpadanie w schematy ze swoimi bohaterami.
  10. W sidłach losu Alexandra Bracken ★★★★★★★★☆☆
    Dodatek do trylogii Mroczne umysły. Bardzo krótka i ciekawa opowiastka. A podobno jeszcze w tym roku będą opowiadania w klimacie tej serii. Już nie mogę się doczekać! :3
  11. Wieża milczenia Remigiusz Mróz ★★★★★★★★★☆
    Miesiąc bez książki Mroza jest miesiącem straconym! Wieżę czytałam na raty. Początkowo nie mogłam się w nią wciągnąć, chociaż historia bardzo mi się podobała od pierwszych stron. Zostawiłam na później i po kilkunastu dniach doczytałam do końca.


***

Stosik

Ponieważ w ubiegłym miesiącu nie byłam w domu, nie mam pojęcia co za książki czekają na mnie w paczkach, więc je pokażę w ekstra stosiku jakoś w połowie lutego. W każdym razie, do mojego tymczasowego, akademikowego zbioru przybyło 9 książek i dwa ebooki - staram się trochę hamować z kupowaniem nowych książek. W 2016 nastawiam się przede wszystkim na wyczytywanie domowych zapasów, ale o tym jeszcze będę pisać w moich czytelniczych planach na ten rok, które już niedługo.


1. Złe dziewczyny nie umierają Katie Alender / recenzencki od Feerii Young
2. Kuracja samobójców Suzanne Young / recenzencki od Feerii Young
3. Kołysanka Sarrah Dessan / recenzencki od Harper Collins Polska
4. Król kruków Maggie Stiefvater / upolowana za 15zł w Składzie Tanich Książek
5. Future Dmitry Glukhovsky / znaleziona za dychę w Biedronce


6. Mechaniczny anioł Cassandra Clare / kupiona na swiatksiazki.pl
7. Fale Virginia Woolf / zamówiona przez bonito.pl
8. Noc i dzień Virginia Woolf  / upolowana w Składzie Tanich Książek
9. Eseje wybrane Virginia Woolf / zamówiona przez bonito.pl
10. Czerwona królowa Victoria Aveyard / ebook / recenzencki od Otwartego
11. Szklany miecz Victoria Aveyard / ebook / recenzencki od Otwartego



Więc oto on, mój styczeń w książkach! A jaki był Wasz? Chwalcie się w komentarzach ile książek przeczytaliście, i która z nich była najlepsza. I może polecicie mi jakąś ciekawą, nietuzinkową książkę? Czekam na propozycje :)

9 komentarzy:

  1. 11 książek to rzeczywiście świetny wynik, gratuluję!
    Sama mam dużą ochotę na pozycję "Złe dziewczyny nie umierają". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wynik. "Stacja jedenaście" to świetna książka, wczoraj skończyłam "Plagę samobójców", która też bardzo mi się podobała :) Gorąco polecam "Futu.re", to moja pierwsza powieść rosyjskiego pisarza, ale na pewno nie ostatnia ;)
    Gratuluję udanego stycznia i życzę równie zaczytanego lutego.
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wynik, pogratulować.
    Chyba zmierzę się znów z Wiedźminem, żeby ochłonąć po tym nieudanym serialu, za którego oglądanie wreszcie się zabrałam.

    Pozdrawiam
    twierdza-dictum.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serial nie jest zbyt dobry, ale w przyszłym roku będziemy mieli film ^^ A Wiedźmina jak najbardziej polecam, bo to prawdziwa perełka i klasyk polskiej fantastyki :D

      Usuń
  4. O, przede mną też Futu.re :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wynik! I ile perełek zdobyłaś w tym miesiącu ;)

    Pozdrawiam, Maniaczka książek!
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wyniku! :)
    Piękny stosik (Mechaniczny anioł *.*)
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi "Kuracja samobójców" podobała się bardziej niż Tobie, za to "Złe dziewczyny nie umierają" zdecydowanie mniej XD
    Zazdroszczę Ci "Mechanicznego anioła" w tym wydaniu! T.T

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).