Plany czytelnicze na 2016 rok

Jeden miesiąc tego roku z głowy, a Oli dopiero teraz zabiera się za ogarnianie czytelniczych planów. Nie pamiętam żebym robiła coś podobnego rok temu, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie żeby zacząć nową tradycję prawda? Posty tego typu przez jakiś czas były wszędzie i po zastanowieniu uważam, że to całkiem dobry pomysł żeby postanowić sobie jakie książki chce się przeczytać w najbliższych miesiącach. Moja lista TBR jest bardzo długa, więc dzisiaj podzielę się z Wami jedynie kilkoma książkami, które muszę przeczytać w 2016 roku.

Z planów ogólnych, bardzo chcę wreszcie zacząć doczytywać serie. Problem ze mną jest taki, że zbyt często czytam pierwszą książkę w serii i mimo, że mi się podobała nie sięgam po kolejną przez kilka miesięcy, a potem trudno mi na powrót wbić się w świat przedstawiony. Czas to zmienić! W tym roku stawiam też na więcej literatury poważnej i będę starała się ograniczyć czytanie młodzieżówek. To znaczy, nie zrozumcie mnie źle, uwielbiam młodzieżówki, ale mam tyle dużo grubszych i poważniejszych książek na półce, które stoją tam od wieków tylko dlatego, że na okrągło cisnę te powieści young adult. A ja bardzo lubię czytać książki o cięższej tematyce, które zmuszają mnie do myślenia i zastanawiania się godzinami nad danym aspektem. Brakuje mi takich lektur, więc muszę czytać ich więcej.

Kolejnym bardzo ważnym dla mnie postanowieniem jest czytanie większej ilości książek po angielsku. Jestem w końcu na tej filologii angielskiej, więc wypadałoby przestać się bać literatury anglojęzycznej. Myślałam trochę jakby to zrobić, i w końcu doszłam do wniosku, że chcę czytać przynajmniej jedną ksiązkę po angielsku w miesiącu. Dodatkowo mam zamiar zapoznawać się z klasykami literatury angielskiej w oryginalnym języku, co niejako wiąże się z jednym przedmiotem na moich studiach, więc, ha, dwie pieczenie na jednym ogniu.

W tym roku postanowiłam także ograniczyć odrobinę ilość nabywanych książek, oraz tych przyjmowanych do recenzji. Nazwijcie mnie złym człowiekiem, ale jestem bardzo zapóźniona z niektórymi recenzjami, a to właśnie dlatego, że cały czas przychodzą mi kolejne książki. Już sama nie wiem za co się złapać, a jeszcze dochodzą do tego książki, które sama kupuję i bardzo chcę przeczytać. Więc mówię stop czytaniu recenzenckich na siłę, bo to nie ma dla mnie najmniejszego sensu. Czytam co chcę i nie czytam tylko po to żeby zrecenzować.

A teraz przejdźmy już może do książek, które bardzo chcę przeczytać w tym roku.


  • Bieguni & Dom dzienny, dom nocny Olga Tokarczuk
    Do książek pani Tokarczuk zabieram się odkąd przeczytałam Prawiek jakiś rok temu. Nie czaruję się, że udami się przeczytać WSZYSTKIE jej pozostałę książki w tym roku, więc wybrałam dwie, które najbardziej mnie intrygują. Na początek wystarczy.
  • Fale & Noc i dzień & Mrs. Dalloway Virginia Woolf
    Nie potrafię wytłumaczyć mojego nagłego zainteresowania prozą Virginii Woolf. W sumie jeszcze nie czytałam nic poza fragmentami jej powieści, które omawialiśmy na wykładach z literaturoznawstwa, ale już zaczęłam kolekcjonować jej powieści. Zaszalałam i wybrałam trzy, ale na pewno zacznę czytać dodatkowo jej eseje.
  • Światło, którego nie widać Anthony Doerr
    Chyba jeszcze nie spotkałam się z niepochlebną opinią o tej książce, jednak nadal jakośmnie ona onieśmiela i nie mogę się zebrać w sobie żeby zacząć ją czytać. Ale wiem, że chcę ją przeczytać i w pewnym momencie tego roku z pewnością to zrobię.
  • Olbrzym pogrzebany & Nie opuszczaj mnie Kazuo Ishiguro
    Ishiguro to kolejny autok, którego chcę zacząć poznawać w tym roku. Mam w swojej kolekcji trzy jego książki - dwie ww oraz zbiór opowiadań. Chciałabym zapoznać się z nimi zanim kupię kolejne.
  • Wiedźmin Andrzej Sapkowski
    Jestem niemal na sto procent pewna, że w którymś z zeszłorocznych postów z serii Top 5, wspominałam, że chcę zacząć czytać Wiedźmaka. I w tym roku nareszcie zaczęłam swoją przygodę z tą serią! W styczniu z powodu zapalenia rogówki i fizycznej niezdolności do czytania postanowiłam inaczej wykorzystać swoją niedolę i zaczęłam zapoznawać się z słuchowiskiem Ostatniego życzenia i Miecza przeznaczenia (które tak przy okazji gorąco polecam!). Pozostało mi sześć tomów i już się nie mogę doczekać kolejnych przygód Geralta z Rivii.
  • Diabelskie Maszyny t. II i III, Dary Anioła t. IV, V, VI  Cassandra Clare
    Kolejna seria do dokończenia. Ale z nią nie powinnam mieć większego problemu, bo dosłownie przelatuję przez te powieści z prędkością błyskawicy. Szczególnie nie mogę się doczekać lektury Mechanicznego księcia i Mechanicznej księżniczki. Wszędzie się słyszy, że Diabelskie Maszyny są o wiele lepsze od Darów Anioła, a ja zgadzam się z tym w stu procentach.
  • Bohater wieków & Studnia wstąpienia Brandon Sanderson
    Z mgły zrodzony był fantastyczny i już nie mogę się doczekać kolejnych tomów w świecie wypełnionym allomancją. Jeżeli jeszcze nie zaczęliście czytać tej serii to naprawdę macie czego żałować, bo to fantastyka na najwyższym poziomie. Nic dodać, nic ująć - potrzebuję więcej Sandersona w moim życiu.
  • Zaginięcie & Ekspozycja & Parabellum. Głębia osobliwości Remigiusz Mróz
    No i na zakończenie listy pozycja oczywista, czyli książki Mroza. Ambitnym celem byłoby przeczytać wszystkie, ale wyznaczam sobie te trzy w szczególności. A muszę się Wam przyznać, że rok zaczęłam zacnie, bo przeczytałam już Wieżę milczenia. Teraz może tak jedna powieść Mroza w miesiącu? Hmm... zobaczymy ;)

A jakie są pozycje obowiązkowe na waszej liście TBR na ten rok? Może niektóre nam się pokrywają? Dajcie znać, jakie książki jeszcze powinnam przeczytać w tym roku, jestem otwarta na propozycje :D

4 komentarze:

  1. U mnie pokrywa się Wiedźmin i Mróz, Tokarczuk - myślę, że w 2017, a no i jak "Mechaniczny książę" i "Mechaniczna księżniczka" dopiero przed Tobą to szykuj się na naprawdę pasjonującą lekturę ;) Jedyne czego nie lubię w tej trylogii to okropny, moim zdaniem, epilog "M. Księżniczki", no ale cóż zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam w planach powieści Cassandry Clare :)
    Subiektywne recenzje

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiedźmina zaczęłam nadrabiać już w ubiegłym roku, teraz czas na kolejne części. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne plany. Również chcę przeczytać "Ostatnie imperium" oraz wszystko co możliwe Mroza :D
    Powodzenia w realizacji planów :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).