15 najlepszych książek przeczytanych w 2015 roku + Podsumowanie roku!

Witam Was, kochani, w Nowym Roku! Jej, 2016 rok już nadszedł i w sumie smutno mi, że 2015, który był tak wspaniały, już się skończył. Ale dzięki temu mam jeszcze większe oczekiwania co do tego roku. Mam nadzieję, że spędzę go w otoczeniu jeszcze większej ilości książek i przyjaciół, których zyskałam dzięki blogowaniu właśnie. A dzisiaj zapraszam Was do zobaczenia jakie książki przeczytane w tym roku uważam za najlepsze, a także na krótkie podsumowanie minionego roku.

To zacznę może od przeczytanych książek. Na początku 2015 roku postanowiłam, że przeczytam 100 książek. I wiecie co? Udało mi się! Przeczytałam aż 114 książek i jestem bardzo dumna z tego wyniku. W sumie nawet nie wiem jak udało mi się to osiągnąć, biorąc pod uwagę to, że miałam w tym roku maturę i zaczynałam studia. Jestem zwycięzcą! I z wielkim trudem udało mi się wybrać 15 najlepszych książek, spośród wszystkich przeczytanych. Może niektóre moje wybory pokryją się z Waszymi? Rzućcie okiem!
  1. Prawiek i inne czasy Olga Tokarczuk
    To jedyna książka w tym zestawieniu, którą przeczytałam do szkoły. Tokarczuk poleciła nam polonistka jako lekturę dodatkową, a ja będąc sobą przeczytałam ją od deski do deski. No i przepadłam. Prawiek zachwycił mnie złożoną fabułą i elementami mistycznymi pojawiającymi się w codziennym życiu normalnych ludzi. Z pewnością sięgnę po więcej książek tej autorki, bo ta była świetna.
  2. Parabellum. Prędkość ucieczki Remigiusz Mróz / recenzja
    Ta pozycja nie powinna dziwić absolutnie nikogo. To od niej zaczęła się moja miłość do prozy Mroza, to ona uratowała mi nie raz tyłek na języku polskim, a także na maturze ustnej - studnia motywów, polecam każdemu! No i dzięki Parabellum zapałałam jeszcze większą miłością do powieści historycznych.
  3. Mroczne umysły Alexandra Bracken
    Rok 2015  był także rokiem świetnych trylogii. Serię Mroczne umysły zaczęłam i skończyłam w ciągu minionych 12 miesięcy. I zakochałam się! Bracken naprawde umie stworzyć świetną historię z charyzmatyczną główną gohaterką.
  4. Sekretne życie pszczół Sue Monk Kidd / recenzja
    Spośród trzech książek tej autorki, ta zdecydowanie podobała mi się najbardziej. Bardzo ciepła powieść o walce o swoje prawa i akceptacji osób odmiennej rasy.
  5. Lola i chłopak z sąsiedztwa Stephanie Perkins / recenzja
    Po fenomenalnej Annie i pocałunku w Paryżu przyszedł czas na Lolę! Pomimo paskudnej okładki i wielu literówek, ta powieść chwyciła mnie za serducho. Uwielbiam Perkins, to zdecydowanie królowa wśród obyczajówek dla młodzieży. Więc nie dajcie się zwieść okładkom i dajcie tej pani szansę, a gwarantuję, że się nie zawiedziecie. Lola... to powieść bardzo urocza i zajmująca, a w dodatku niebanalna.
  6. Zakon Mimów Samantha Shannon / recenzja
    Kontynuacja mojego ukochanego Czasu Żniw musiała znaleźć się na tej liście. Drugi tom siedmiotomowej serii trzyma poziom, a nawet jest jeszcze lepszy niż pierwszy. Dzięki przeniesieniu akcji na ulice Londynu mogłam się lepiej wczuć w akcję i poczuć klimat tajemniczości i mroku. I pragnę kolejnego tomu niemal jak powietrza.
  7. Dziewczyna ognia i cierni Rae Carson / recenzja
    Powieść, która pomogła mi przetrwać stres maturalny. Chyba pierwszy raz czytałam o bohaterce, która ubolewa na swój los wybranej i nie ma figury modelki. I ten wątek romantyczny, który łamie serducho...
  8. Maybe someday Colleen Hoover / recenzja
    Jedyna książka Hoover jaką do tej pory przeczytałam i to dwa razy! Ta powieść jest mi niezwykle bliska, głównie ze względu na aspekt muzyczny i wspaniałe kompozycje Griffina Petersona. Dalej lubię wracać do fragmentów, chociaż po drugim przeczytaniu trochę mniej podobał mi się koniec. Postanowienie na przyszły rok: czytać więcej Hoover!
  9. Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta Claire North
    Kolejna książka polecana przez blogerów z zagranicy. Podróże w czasie jeszcze nigdy nie były ciekawsze. Powieść North jest bardzo skomplikowana i wymaga od czytelnika maksymalnego skupienia, ale zdecydowanie warto się poświęcić, po poznanie tej historii jest tego zdecydowanie warte.
  10. Kasacja Remigiusz Mróz
    Kolejna książka Mroza, cóż za zaskoczenie! Nie przeczytałam zbyt wielu kryminałów/thrillerów w minionym roku, ale śmiało mogę stwierdzić, że Kasacja wiedzie wśród nich prym. Zaśmiewałam się w głos czytając błyskotliwe wymiany zdań między Chyłką i Zordonem, i głównie to mnie kupiło. Fabuła była bardzo dobrze zakreślona i zagadka kryminalna trzymała w napięciu do niemal ostatnich stron. Już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po Zaginięcie.
  11. Ten jeden rok Gayle Forman / recenzja
    Muszę się Wam pochwalić, że w 2015 roku udało mi się przeczytać wszystkie powieści Gayle Forman, które ukazały się w Polsce. I zaskakująco jedna z nich była na tyle dobra, że umieszczam ją na tej liście. Ten jeden rok to według mnie najlepsza praca tej autorki, a Willem to jeden z najlepszych chłopaków książkowych. Ta książka to kontynuacja, która jest o wiele lepsza od pierwszej powieści w tej mini serii.
  12. Z mgły zrodzony Brandon Sanderson / recenzja
    Uległam wpływom z zachodu i zabrałam się za czytanie Sandersona. I w sumie nie mogę uwierzyć,że nie zrobiłam tego wcześniej! Z mgły zrodzony to bardzo dobry kawałek fantastyki ze świetnym systemem magicznym i genialnymi bohaterami. To spora cegiełka, ale kiedy się zacznie czytać, to nie można się oderwać aż do ostatniej strony. I bardzo dobrze, że są kolejne części, bo tej historii należy się ciąg dalszy.
  13. Tajemny ogień C.J. Daugherty & Carina Rozenfeld / recenzja
    Nie zamierzałam czytać tej książki w najbliższej przyszłości, ale dostałam ją od Moniki z wydawnictwa Otwartego, więc kiedyś w końcu zabrałam się do lektury. Odkąd zaczęłam studiować czytam coraz więcej młodzieżówek, które pozwalają mi się trochę odstresować i ta książka perfekcyjnie spełniła swoje zadanie. Teraz mam ochotę złapać się za serię Wybrani pani Daugherty, bo TO jest bazsprzecznie świetne.
  14. Niezwyciężona. Pojedynek Marie Rutkoski / recenzja
    Ta powieść to absolutny hit! Na zagranicznym booktubie bardzo się nią zachwycali, a teraz już wiem dlaczego. Świetnie wykreowani bohaterowie i oryginalna fabuła z bardzo skomplikowanym wątkiem romantycznym. Takie rzeczy lubię!
  15. Milion słońc Beth Revis
    Dopiero pod koniec roku zabrałam się do lektury kontynuacji powieści, od której zaczęłą się moja przygoda z blogowaniem. W otchłani dałam 10/10, a Milion słońc trzyma poziom. Zwieńczenie serii - Cienie ziemi także jest bardzo dobre. Także jeżeli szukacie trylogii o podróżach kosmicznych to zdecydowanie polecam włąśnie tą!


Podsumowanie 2015 roku

Rok 2015 przyniósł mi wiele wrażeń. Przede wszystkim udało mi się bardzo dobrze zdać maturę i dostać na wymarzone studia. To był zdecydowanie mój highlight tego roku. Jest jeszcze kilka innych wydarzeń, o których warto wspomnieć.

Pierwsze urodziny bloga / post
Tak, w tym roku Zaczytana obchodziła swój roczek. Teraz jeszcze tylko pół roku brakuje do okrągłych dwóch lat. Nie mam pojęcia jak udało mi się tak długo wytrzymać przy robieniu czegoś. Moje wcześniejsze przedsięwzięcia nie przetrwały granicy roku czy dwóch, a teraz trzymam się nieźle i szybko się mnie nie pozbędziecie. W tym roku zamierzam (nareszcie) zająć się tworzeniem kanału na youtube i mam nadzieję, że i w tym kroku zyskam wasze wsparcie.

19. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / post
Moje pierwsze Targi, mnóstwo świetnej zabawy i wspomnień. Od razu dziękuję Natalii za dotrzymywanie mi towarzystwa i wszystkim, których spotkałam podczas tych czterech dni wśród książek. W poście znajdziecie więcej szczegółów. Już nie mogę się doczekać kolejnych targów, tym razem w Warszawie.

Gra miejska Endgame / post
Dzięki temu, że studiuję i mieszkam w Krakowie mogłam wziąć udział w grze miejskiej Endgame. Rywalizacja była ogromna, ale też udało mi się zawrzeć nową znajomość. No, i, co się będę czarować, także wygrać. Dostałam m.in. Kindle'a, z którym teraz nie mogę się rozstać.

To takie bardzo skromne podsumowanie mojego roku. A jak minął Wam 2015 rok? Koniecznie dajcie mi znać ile książek udało się Wam przeczytać i jaka była najlepsza :D

9 komentarzy:

  1. Mróz pojawia się chyba w każdym zestawieniu tego typu. Wcale mnie to nie dziwi. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie podsumowanie :) Podziwiam Cię, za taką ilość przeczytanych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakon Mimów też jest w moim topie :D
    love-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. "Maybe someday" oraz "Z mgły zrodzony" również znajdują się na mojej liście najlepszych książek. Świetne podsumowanie.
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mróz mnie prześladuje:D Ale już wkrótce i ja po jego twórczość sięgnę:) Twój wynik jest godny pozazdroszczenia - 114 książek to ogromna ilość. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za bardzo przydatną ściągę

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawiek i inne czasy - UWIELBIAM!
    Dzięki Ci szkoło, że musiałam przeczytać tą świetną książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na mojej liście również znalazło się świetne Maybe someday, a w planach mam Parabellum Remigiusz Mroza, tylko nigdzie nie mogę dostać pierwszej części :(

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  9. Mroczne Umysły <3 Maybe Someday <3
    Nie czytałam "Lola i chłopak z sąsiedztwa", ale słyszałam bardzo pozytywne opinie (oprócz samego tytułu i okładki), więc w końcu muszę to przeczytać :))
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).