Ulubieńcy #1 I Książki ze szkołą w tle


Zapraszam Was na nową serię Ulubieńcy! To będzie mały zamiennik Top 5 Wednesday, którego nie będę już robić, chociaż pewnie niektóre tematy będę sobie podkradać do tej serii ;) W każdym razie, ponieważ szkoła wystartowała dla większości z Was, postanowiłam przygotować post o książkach, które chociaż odrobinę oddają ten szkolny klimat. Być może zrobi się sentymentalnie, bo trochę mi smutno, że nie wrócę już do takiej szkoły z prawdziwego zdarzenia. Muszę pocieszyć się studiami :D



Seria Harry Potter

Przygody młodego czarodzieja znają chyba wszyscy. Nawet jeśli ktoś nie czytał książek, to z pewnością oglądał filmy. Seria książek o Harrym Potterze to już niemal klasyka. Każdy dzieciak, ten mały czy ten już całkiem duży (jak ja) czeka na swój list z Hogwartu. Kto nie chciałby się uczyć w Szkole Magii i Czarodziejstwa? To musi być najwspanialsza szkoła na świece. Klimatyczne mury zamczyska, ściany pełne obrazów z poruszającymi się postaciami, duchy przechadzające się korytarzami, no i magia, jak mogłabym zapomnieć o magii. Hogwart to szkoła marzeń, idylla każdego ucznia.



Seria Magisterium

Ta seria jest całkiem świeża, bo za granicą niedługo ma ukazać się drugi tom. Jak ktoś nie kojarzy, serię rozpoczyna książka Proba żelaza. Opowiada ona o losach młodego maga Calluma, który pod naporem ojca stara się za wszelką cenę oblać egzaminy do Magisterium, czyli szkoły magii. Całość może się wydawać trochę podobna do serii pani Rowling, jednak to kompletnie nowa historia. Magisterium mieści się w podziemnych tunelach odpowiednio przystosowanych do mieszkania i nauki. Może nie jest to za przyjemna wizja, ale i tak nie pogardziłabym szansą znalezienia się tam.



Anna i pocałunek w Paryżu

W pierwszej powieści z trylogii pani Perkins nasza główna bohaterka Anna zostaje wysłana na ostatni rok liceum do amerykańskiej szkoły w Paryżu. Dziewczyna musi się zaklimatyzować w zupełnie nowym dla niej miejscu. Szybko zyskuje przyjaciół, a wspólna nauka to zawsze lepsze rozwiązanie niż ślęczenie nad książkami samemu. Często wspominam o tej książce, bo bardzo ją lubię. Jest bardzo urocza, a podczas czytania uśmiech nie schodzi z twarzy.



DUFF. Ta brzydka i gruba

DUFF to ksiąka typowo szkolna. Bianca jest uczennicą i pewnego dnia dowiaduje się, że jest Duffem dla jej dwóch przyjaciółek. Duff to nowa szkolna metka przyczepiana tym mniej atrakcyjnym przyjaciółkom, by móc w ich towarzystwie prawdziwie błyszczeć. Spora część akcji dzieje się w liceum, i właściwie wszystko kręci się wokół szkolnej hierarchii. Fajna pozycja dla trochę starszej młodzieży.



Ten jeden dzień

Tu właściwie o szkołę nie chodzi, ale mamy zapis całego roku studiów Allyson, oraz jej akademickiego życia, a raczej jego braku. No i te lekcje z dramatami Szekspira! Bardzo ciekawy wątek z Szekspirem sprawił, że znowu mam ochotę na przeczytanie któregoś z jego dramatów. Muszę sięnad tym zastanowić :)



Zaczekaj na mnie

Jeśli mnie znacie chociaż odrobinę, to wiecie, że ta książka jest moją ulubioną przedstawicielką gatunku New Adult. J. Lynn po prostu umie kreować piękne historie. Aimee zaczyna studia na uniwersytecie znajdującym się na drugim końcu kraju. Chciała odciąć się od przeszłości i rodziców.No i banał, czyli poznaje chłopaka, ale nie chce się wiązać, ale koniec końców zbliża się do niego bardziej niż by tego chciała. W międzyczasie musi się uczyć i chodzić na wykłady.



Tak blisko

Kolejna książka New Adult. Jednak tu mamy znacznie więcej elementów szkolnych niż w poprzedniczce. Jaquline wyjechała na studia razem ze swoim chłopakiem, Kennedym. Chodzą razem na zajęcia i są prawie że nierozłączni. Jednak do jej poukładanego życia wkrada się chaos. Całkiem dużo chaosu, a jej nową ostoją staje się Lucas, oraz tajemniczy Landon. Dziewczyna przez różne zawirowania opuszcza zajęcia, a potem stara się jak najszybciej nadrobić zaległości. 



Akademia wampirów

Kolejna pozycja fantasy w dzisiejszym zestawieniu. A co, lubię takie czytać i nic mnie przed tym nie powstrzyma :) Tak już całkiem serio, to Akademię przeczytałam w ostatnich dniach sierpnia i spodobała mi się na tyle, że postanowiłam kontynuować czytanie (nie żebym miała jakieś wyjście, mam już 4 części ;p ). W każdym razie spotykamy się tutaj z Akademią imienia Świętego Władimira, czyli elitarną szkołą dla wampirów. 



Girl Online

Książka Zoelli może nie jest za rewelacyjna, ale darzę ją wyjątkowym sentymentem właśnie ze względu na Zoe. Po prostu ją uwielbiam, to jedna z moich najukochańszych youtuberek. Przechodząc do samej powieści to początek i kilka ostatnich rozdziałów są związane ze szkołą i tym jak sobie tam radzi Penny. Wszystkie szkolne skandale kręcą tym małym światkiem, a Penny jest w centrum zdecydowanie za wielu z nich. Bardzo przyjemna lektura, a jesienią druga część!



Czekam na Wasze propozycje książek ze szkołą w tle. Pewnie przeoczyłam kilka istotnych tytułów, ale cóż, jestem tylko człowiekiem. I będę wdzięczna jeśli podrzucicie mi jakieś tematy do kolejnych Ulubieńców ;)

5 komentarzy:

  1. Girl Online zdecydowanie <3 Ja polecam też książki Johna Greena- idealne na nowy rok szkolny :3
    Harry <3 Ta seria nigdy się nie zestarzeje :3
    Pozdrawiam serdecznie ^.~
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapiszę sobie te tytuły, bo nie wszystkie książki znam:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam kilka serii i bardzo lubię:) Dorzuciłabym również cykl o Nocnej Szkole C.J Daugherty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może skuszę się na Girl Online.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. I jeszcze stary dobry "Sposób na Alcybiadesa" :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).