Liebster Blog Award #4

 

Nominacja Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.


Kolejny raz zostałam nominowana do tej nagrody, tym razem przez Natalię z bloga Książkoholik. Bardzo dziękuję! <3




1. Twój ulubiony polski autor?

Nie czytam zbyt wielu polskich autorów, co podkreślam na każdym kroku. Dlaczego? Ponieważ w większości przypadków polscy autorzy po prostu nie umieją pisać. Oczywiście są wyjątki od reguły i jest kilka książek naszych rodaków, które z dumą trzymam na półce, a są to między innymi dwie książki z serii Parabellum Remigiusza Mroza. Poza nim bardzo lubię też prozę Mateusza Czarneckiego i Jakuba Ćwieka.

2. Czy masz książkę, która w jakiś sposób odmieniła Twoje życie?

Zawsze przy tego typu pytaniach wskazuję na Gwiazd naszych wina i chętnie zrobię to znowu. Ta książka dosłownie wyniszczyła mnie emocjonalnie, nie mogłam sobie poradzić z ogromem smutku jaki we mnie wywołała i postanowiłam coś w sobie zmienić. Zmieniłam i poczułam się o wiele lepiej.

3. Twój ulubiony cytat?

Na chwilę obecną jest to cytat z książki Pierwszych piętnaście żywotów Harry'rgo Augusta:
,,(...) przeszłość to przeszłość. Żyjesz teraz. (...) Kto żałuje przeszłości, żałuje własnej duszy.''

4. Ile najwięcej stron/książek przeczytałaś w jeden dzień (24 h)?

Ciężko stwierdzić, bo nie prowadzę takich statystyk. Kilka razy zdarzyło mi się przeczytać całą książkę w ciągu dnia. Nie było to oczywiście jakieś grube tomiszcze, ale książka 200-400 stronicowa, co i tak jest imponujące biorąc pod uwagę moje szerzące się lenistwo. Pamiętam, że kilka lat temu przeczytałam VI część Pottera w dwa dni, a z tego co pamiętam to jest ona dość spora ;)

5. Najbardziej denerwujący bohater?

Taki, który jest skrajnie głupi i nieodpowiedzialny, czyli po prostu nie używa organu jakim jest mózg.
6. Książka, której nie poleciłabyś nawet najgorszemu wrogowi?

Zakład o miłość Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, sorry not sorry.

7. Jeśli mogłabyś być jednym wybranym przez siebie magicznym stworzeniem (wampirem, smokiem, elfem, itp.) to co byś wybrała i dlaczego?

Chciałabym być wiedźminką i zabijać potwory. To jest po prostu profesja, za którą gotowa bym była zabić :D

8. Jakie masz inne pasje oprócz czytania?

Dość poważnie interesuję się fotografią oraz muzyką. Do tego można dodać moje rosnące zainteresowanie kulturami i mitologiami świata.

9. Czy zdarzyło Ci się pokłócić się z kimś o książkę, na której temat mieliście zupełnie inne poglądy?

Raczej nie, jestem pokojowym człowiekiem.

10. Książka, którą uwielbiasz, ale nie jest zbyt znana?

 Hmmm... jeśli chodzi o polski rynek, to niezbyt znana i niedoceniana jest Anna i pocałunek w Paryżu, którą uwielbiam i kocham całym serduchem. Mam też wrażenie, że ciągle za mało się mówi o Miniaturzystce i Red Rising.

11. Dlaczego założyłaś bloga?

Założyłam bloga, ponieważ chciałam dzielić się z innymi moją miłością do książek <3

*

Jak zwykle nie nominuję nikogo specjalnego, ale jeżeli chcesz odpowiedzieć na te pytania, to nie krępuj się i koniecznie podeślij mi linka do Twoich odpowiedzi :)

6 komentarzy:

  1. Anna i pocałunek w Paryżu to chyba rzeczywiście wciąż mało znana książka w Polsce. A teraz, na lato, jest doskonała. :)

    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabyś zabijać potwory? Co za niespotykane marzenie :) Pozytywna osoba z Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Anna i pocałunek w Paryżu. W końcu będę musiała przeczytać tę książkę

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie jestem w trakcie grania w "Wiedźmina", którego w końcu dostałam w moje łapki. Próbowałaś kiedyś? Można chociaż przez chwilę udawać, że się żyje w tym świecie! :D Ekstra sprawa.
    Czemu nie polecasz tego Zakładu o miłość?

    Pozdrawiam serdecznie, Wiecznie Zaczytana

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję nominacji :) Twoje odpowiedzi czytało mi się bardzo przyjemnie :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).