T5W: Ulubione schematy bohaterów



Kolejna środa i kolejna top piątka! Brak laptopa chyba dobrze mi robi, bo bałam się, że nie będę w stanie pisać wcale, a w rzeczywistości piszę więcej i częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Dzisiaj zapraszam Was na krótką podróż po moich ulubionych schematach bohaterów. Już tłumaczę o co chodzi: schemat bohatera, bo tak udało mi się to przetłumaczyć, to np. dziewczyna, która staje przeciwko rządowi i walczy o swoje, co często pojawia się w dystopiach, albo para, która najpierw się przyjaźniła, ale pojawiło się między nimi coś więcej. 


Mam wrażenie, że dawno nie zapraszałam Was do tej zabawy. Twórzcie swoje top piątki w każdą środę razem ze mną i masą blogerów z całego świata. Wszystkie informacje na temat nadchodzących tematów znajdziecie TUTAJ :)



5. Główna bohaterka ma przyjaciela geja

Jak do tej pory spotkałam się z tym schematem tylko dwa czy trzy razy, co nie znaczy, że nie mogę go lubić. Pojawił się m.in. w Girl Online Zoe Sugg i w Przypadkach Callie i Kaydena. A jeśli do tego wątek takiego przyjaciela jest nieco rozwinięty, to to kupuje mnie całkowicie.


4. Bohater ma moc, o której nie wie i uczy się ją wykorzystywać


 Często na samym początku powieści nasz główny bohater odkrywa w sobie nadzwyczajne zdolności, ale nie ma pojęcia jak ich używać. Uczy się tego na przestrzeni całej powieści i robi przy tym niesamowite rzeczy. Taki proces odkrywania tego, co w człowieku drzemie to moja bajka. Lubię o tym czytać, lubię poznawać takich bohaterów jak Adelina z serii Malfetto.

3. Metamorfoza bohatera

 Obserwowanie jak ciapowaty i nijaki bohater rozwija się i staje się odważny i pewny siebie, pozbywa się kompleksów i wyrusza na podbój świata. To jest takie motywujące, bo przecież każdy z nas, może stać się takim bohaterem, rozwinąć się i zmienić w lepszą wersję siebie. I jako przykład łapcie Elisę z Dziewczyny ognia i cierni.


2. Główny bohater zakochuje się w nieodpowiedniej osobie

 Ile razy zdarzyło Wam się spotkać z główną bohaterką, która jako obiekt swoich miłosnych westchnień obrała sobie nieodpowiedniego chłopaka, tzw. badboya? Dużo? No właśnie, mi też. I tak na prawdę, to nie mam nic przeciwko, bo taki obrót spraw nadaje akcji fajnego tempa. Dzieje się tak w serii Dary Anioła (nie bijcie, przeczytałam jak na razie tylko pierwszy tom).


1. Główny bohater(ka) zakochuje się w swoim najlepszym przyjacielu

Mówcie co chcecie, ale uważam, że taki bieg wydarzeń to coś tak uroczego, że nie da się obok tego przejść obojętnie. Jako przykład idealne będą tu powieści Stephanie Perkins jak Anna i pocałunek w Paryżu czy Lola i chłopak z sąsiedztwa. Uwielbiam te powieści, uwielbiam, kiedy najlepsi przyjaciele zakochują się w sobie z wzajemnością i, co najważniejsze, uwielbiam szczęśliwe zakończenia <3


O czym Wy najbardziej lubicie czytać? Macie taki swój ulubiony schemat? Czekam na Wasze typy w komentarzach :)

4 komentarze:

  1. Główna bohaterka ma przyjaciela geja - to jest cudowne w tych książkach :) A o zakochaniu się w nieodpowiedniej osobie- kocham! :) I jeśli to jest jeszcze połączone w powieści!!! Autora wprost uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię tragiczne historie: bohaterki z traumą, nieuniknione przeznaczenie, opowieści, w których dużą rolę odgrywa przypadek, a postacie mimo usilnych starań i tak tego nie kontrolują. ;)
    A jeśli chodzi o przyjaciela geja: obawiam się, że w takiej sytuacji często staje się on stereotypowym wyobrażeniem. Wolę, kiedy osoby homoseksualne występują w głównych rolach. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulubiony schemat? Hmm... kobieta po rozwodzie wyjeżdża z wielkiego miasta do małego i spotyka tam mężczyznę swojego życia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do schematu drugiego, przewija on się bardzo, bardzo, bardzo często w książkach :P Teraz czytam "Trzy metry nad niebem" i tu kolejny taki wątek :D
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).