Przypadki Callie i Kaydena - Jessica Sorensen


Autor: Jessica Sorensen
Tytuł: Przypadki Callie i Kaydena
Tytuł oryginału: The Coincidence of Callie & Kayden
Seria: The Coincidence #1
Wydawnictwo: Zysk i S-ka 
Data wydania: 08.06.2015 
Liczba stron: 368


Czasami pewien nietypowy zbieg okoliczności, całkiem przypadkowe spotkanie może uratować komuś życie i już na zawsze związać ze sobą dwójkę ludzi. W ten właśnie sposób spotykają się Callie i Kayden, znajomi z sąsiedztwa. Jeszcze nie wiedzą, że to niespodziewane spotkanie wpłynie na ich dalsze losy, że w tak strasznych okolicznościach zaczęło kiełkować pomiędzy nimi uczucie. Jednak czy są dla niego w stanie rozstać się z przeszłością?



Dla Kaydena cierpienie w milczeniu było jedynym sposobem, by przeżyć. Jeśli miał szczęście, nie wychylał się i wypełniał polecenia, mógł przetrwać kolejny dzień. Jednak pewnej nocy, kiedy zdawało się, że jego szczęście – a może nawet i życie – właśnie się kończy, pojawił się anioł imieniem Callie. Kayden został ocalony…
Callie nie wierzyła w szczęśliwe zrządzenia losu. Przynajmniej od czasu swoich dwunastych urodzin, gdy odebrano jej wszystko. Kiedy najgorsze już minęło, dziewczyna pogrzebała uczucia i przysięgła nigdy nikomu nie zdradzić, co się naprawdę wydarzyło. Teraz, sześć lat później, nadal zmaga się z bolesną tajemnicą…
Gdy traf sprawia, że Kayden i Callie zaczynają uczęszczać do tego samego college’u, chłopak z determinacją postanawia poznać bliżej piękną dziewczynę, która odmieniła jego los. Jest przekonany, że Callie nie pojawiła się w jego życiu bez powodu. Im bardziej próbuje stać się częścią jej świata, tym mocniej uświadamia sobie, że tym razem to ona potrzebuje ocalenia…

Przypadki Callie i Kaydena to pierwsza powieść Jessiki Sorensen, która ukazała się w naszym kraju. Reprezentuje ona nurt New Adult, czyli gatunek książek skierowany głównie do młodych wkraczających w dorosłe życie. Bohaterowie zazwyczaj są już studentami przeżywającymi swoje pierwsze wzloty i upadki po opuszczeniu rodzinnego domu, zawierają pierwsze poważne związki i z pompatycznym dramatyzmem opłakują rozstania. NA to, moim skromnym zdaniem, gatunek idealny na lato. Opowieści zazwyczaj są lekkie i przyjemne, mimo, że czasami zahaczają o poważne tematy (jak w tym przypadku).

Głównymi bohaterami są, jakżeby inaczej, Callie i Kayden. Narracja jest prowadzona naprzemiennie z perspektywy tych dwóch postaci, co niejako rozszerza pole widzenia czytelnika.  Callie to cicha i nieśmiała dziewczyna, która nosi w sobie mroczną tajemnicę. Po traumatycznym przeżyciu zamyka się w sobie i ma opory przed wchodzeniem z kimkolwiek w kontakt fizyczny. Dziewczyna praktycznie nie ma przyjaciół, o wiele lepiej czuje się sama ze sobą. Kaydena natomiast można nazwać przeciwieństwem Callie. Owszem, chłopak zmaga się z dość specyficzną i trudną sytuacją rodzinną, ale w żaden sposób nie daje tego po sobie poznać. Robi dobrą minę do złej gry, jest towarzyski, otwarty i uwielbia spędzać czas wśród ludzi.

Tych dwoje łączy ze sobą sekret. Nieświadomie stają się swoimi bratnimi duszami i ciągnie ich do siebie, mimo tylu widocznych różnic. Taką parę bohaterów o podobnym zestawie cech spotykamy w co drugiej powieść New Adult. Niemniej jednak ratuje ich historia, a raczej ich przypadki. Spotykają się w różnych miejscach, o różnych porach, mają wspólnych znajomych. A przygody, które ich spotykają są zarówno urocze jak i szalone.

Książka napisana jest w bardzo przyjemny sposób, trudno się od niej oderwać. Nie da się jednak ukryć, że fabuła jest dość schematyczna. Jeśli ktoś (jak ja) czytał już kilka pozycji z tego gatunku, jest w stanie przewidzieć jak potoczą się wydarzenia. Jedyne co mnie zaskoczyło to zakończenie, bo chyba nie tego się spodziewałam, ale zdecydowanie działa to na korzyść powieści, bo aż ręce świerzbią żeby złapać od razu kolejny tom, który, de facto, nie został jeszcze w Polsce wydany.

Jak już wspomniałam wcześniej, ta powieść idealnie nadaje się na wypoczynek na plaży, albo leniuchowanie w ulubionym fotelu w długi letni wieczór. Pozwala się zrelaksować i odpłynąć, całkowicie pochłania uwagę czytelnika. Mimo, że nie jest to jakaś przełomowa powieść, którą każdy musi przeczytać, to polecam ją, bo takie książki wyjątkowo dobrze czyta się w lato. Historia jest niewymagająca, ale na pewno urocza i porwie nie jednego czytelnika :)



Za książkę dziękuję wydawnictwu Zysk i S-ka!

4 komentarze:

  1. Nie przeszkadza mi to że fabuła jest schematyczna i tak mam ochotę na tę książkę ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałabym! Za książką również się rozglądam, ale nie mam pojęcia, kiedy i czy w ogóle uda mi się ją zdobyć :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką ja mam ochotę na tę książkę... Muszę ją jakoś dorwać, ale czekam na jakąś ładną promocję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka genialna. Właśnie skończyłam drugą część. Gorąco polecam :D

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).