10 najlepszych książek pierwszego półrocza 2015

 

Co? Dwa posty jednego dnia? A i owszem! Ponieważ mam dość napięty grafik recenzyjny, nieszybko będę miała okazję na publikację tego typu postu. Takie zestawienie widziałam już na kilku blogach, więc postanowiłam także podzielić się z Wami listą dziesięciu najlepszych książek jakie przeczytałam do czerwca (włącznie) tego roku. Nie będzie to lista od najlepszego do najgorszego, wszystkie pozycje są sobie równe, nie mogę między nimi wybierać najlepszej.


  1. Zakon Mimów Samantha Shannon

    Jeśli mam wskazać książkę, którą będę się ekscytowała jeszcze przez długi czas, to zdecydowanie wskazałabym Zakon Mimów. Genialna kontynuacja i już nie mogę się doczekać trzeciego tomu w tej serii.

  2. Parabellum: Prędkość ucieczki Remigiusz Mróz

    Jedno z moich największych zaskoczeń, bo nie przypuszczałam, że polubię powieść osadzoną w realiach wojennych. A jednak! Świetna powieść polskiego autora. Oby w końcu wydali ten trzeci tom jak najszybciej, bo potrzebuję kolejnej dawki Leitnera.

  3. Love, Rosie Cecelia Ahern

    Powieść tak nietypowa, że nie pozwoliła mi iść spać w noc przed pierwszą maturą. Ale to nic, bo było warto. Oglądałam ostatnio ekranizację, i chociaż dużo rzeczy było zmienionych to także bardzo mi się podobała :)

  4. Tak blisko Tammara Webber

    Książka pochłonięta w dwa dni. Bardzo przyjemna historia wyróżniająca się spośród masy innych. Zdecydowanie warta poznania!

  5. Maybe someday Colleen Hoover
    Jedna z najpiękniejszych powieści New Adult jakie czytałam, głównie przez wzgląd na te cudowne piosenki :3 Muszę wreszcie zabrać się za inne powieści Hoover.

  6. Prawiek i inne czasy Olga Tokarczuk

    Prozę Tokarczuk można rozumieć i lubić, albo nie. Nie wiem dlaczego, ale lubię powieści specyficzne, nieco niekonwencjonalne i właśnie do tej kategorii podpięłabym Prawiek. Na półce mam jeszcze Bieguny tej autorki, więc będę miała okazję poznać więcej twórczości Tokarczuk w najbliższym czasie.

  7. Lola i chłopak z sąsiedztwa Stephanie Perkins

    Kocham Perkins, o czym zresztą wie już chyba każdy, kto czyta mojego bloga. Urocze historie, oryginalni bohaterowie. No po prostu coś pięknego!

  8. Sekretne życie pszczół Sue Monk Kidd

    W tym półroczu przeczytałam dwie książki Sue Monk Kidd i obie podbiły moje serce. Przy wyborze padło na Sekretne życie pszczół, ale i Czarne skrzydła były fenomenalne.

  9. Dziewczyna ognia i cierni Rae Carson

    O tej książce opinie są różne. Dla mnie była to lektura pełna wrażeń i niespodziewanych zwrotów akcji. Czekam aż Albatros ujawni datę premiery kolejnych tomów w tej trylogii.

  10. Magisterium. Próba żelaza Holly Black i Cassandra Clare

    Bardzo ciekawa powieść w klimatach Harry'ego Pottera. Kiedy ta premiera drugiego tomu? :D


A jaka jest najlepsza książka jaką Wy przeczytaliście w tym półroczu? Zachęcam Was też do zrobienia takiej listy na swoich blogach i nie zapomnijcie o podlinkowaniu mi ich w komentarzach :)

8 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej książki z tego zestawienia, do czego aż wstyd się przyznać. Na pewno będę chciała sięgnąć po Maybe someday i utwór pani Perkins. :)

    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie Cinder :)
    love-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie również znalazłby się "Zakon mimów" oraz oczywiście pierwsza część, bo obie książeczki czytałam w pierwszym półroczu 2015. Znalazłoby się tam "Blankets", "Mara Dyer" (pierwszy i drugi tom, ale jestem pewna, że trzeci to będzie jedna z lepszych lektur drugiego półrocza ;D) Ciekawe to zestawienie, musiałabym pomyśleć jeszcze, co bym mogła do niego wrzucić.

    OdpowiedzUsuń
  4. To mam co nadrabiać, bo nie czytałam żadnej książki z tej listy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm nie znam żadnej z tej książek. U mnie na 1 miejscu jest ,,Love, Rosie" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czemu ja jeszcze nie czytałam żadnej z tych książek?! :D No dobra, zamierzam się zabrać za pare dni za "Zakon Mimów" i skoro książka uplasowała się na pierwszym miejscu, będę się czuła zawiedziona, gdy mi nie podejdzie :P
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu kupić "Parabellum" i "Czas żniw" wraz z "Zakonem mimów", tyle pozytywnych opinii posypało się na ich temat - sama muszę sprawdzić, czy są tak dobre jak inni mówią :)

    Weronika z lubieduzoczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam na półce "Dziewczynę Ognia i Cierni" i nie mogę się doczekać by po nią sięgnąć <3 Szykuje się świetna lektura!
    Pozdrawiam <3
    In Booklandwyświetlany <--Klik

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).