T5W: Książki z wieloma punktami widzenia


Nie wiem, czy tytuł posta jest jasny, więc już tłumaczę. Chodzi o książki, w których poznajemy historię z punktu widzenia różnych bohaterów. Taki lekki temat nam wypadł na tę środę :)

5. Uwiązani Chad Kultgen

Uwiązani to lektura, którą odradzałabym osobom delikatnym, bo niektóre sceny są niesmaczne, wręcz brutalne. No, ale pasuje mi do tego zestawienia więc umieszczam ją na piętym miejscu.W tej powieści podążamy śladami kliku nastolatków i ich rodziców.

4. Prawiek i inne czasy Olga Tokarczuk

Książka mocna i zdecydowanie nie każdemu się spodoba. Mi akurat przypadła do gustu i bardzo ciekawie wspominam jej lekturę. Poszczególne perspektywy są tu nazywane czasami np. Czas Misi, Czas Prewieku i jest ich sporo.

3. Zły jednorożec Platte F. Clark

Przezabawna lektura z przekazem, polecam wszystkim. A nawiązując do tematu zestawienia, to rzeczywiście występuje tu kilka perspektyw. Poznajemy zarówno tych dobrych, jak i tych złych, co daje nam nieco szerszy obraz tego, co się dzieje. Co tu dużo mówić, nie mogę się doczekać kolejnego tomu.

2. Musimy coś zmienić Sandy Hall

W tej książce mamy aż 14 punktów widzenia. Wypowiadają się wszyscy oprócz naszych głównych bohaterów, co dodaje tej historii uroku i unikalności. Dużo osób porównuje książkę Sandy Hall do Eleonory i Parka. Nie wiem, nie czytałam jeszcze książki Rowell. 

1. Malfetto. Mroczne piętno Marie Lu

Pierwszy tom nowej serii od Marie Lu, to zdecydowanie jedna z najlepszych książek jakie przeczytałam w tym roku. I mimo tego, że większość historii opowiedziana jest z perspektywy głównej bohaterki, to pojawiają się także rozdziały, w których dopuszczeni do głosu są bohaterowie poboczni. Idealna powieść do tej listy :)
PS. Potrzebuję drugiego tomu!



Jak zwykle, czekam na Wasze typy w komentarzach :)


8 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej z tych pozycji i raczej nie zamierzam, bo nie lubię książek, w których historia jest opowiedziana z punktu widzenia różnych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Między innymi za to kocham Kinga, widzimy tę samą sprawę z wielu perspektyw :)

    http://skazani-na-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chciałabym przeczytać "Musimy coś zmienić"

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaaaaa ja si jak zwykle pozachwycam piosenką, bo Alez jest jedną z moich ulubionych youtubowych wokalistek ( czy jak to się tam zwie). Wyszło im lepiej niż oryginał :) "Eleonora & Park" jest urocza i słodka, taka traktująca o naprawdę pierwszej miłości. Nie jest zła. ale ja sądziłam, że po takim spektakularnym WOW jakim się szczyci ta książka, będzie lepiej. A tak wyszło dobrze, ale nic poza tym. A na książkę "Musimy coś zmienić" mam niesamowitą ochotę, bo 14 punktów widzenia, byle by nie głównych zainteresowanych to przynajmniej jest coś nowego :D Cieszę się, że tak pozytywnie wyrażasz się o Malfetto , ponieważ właśnie ją sobie wczoraj kupiłam ( jako prezent na dwa lata bloga :D). Zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam na półce (ale jeszcze nie przeczytałam) kryminał "Pustkowie obcych" Billa Pronziniego, który składa się z przeplatających się narracji różnych mieszkańców miasteczka, w którym dzieje się akcja - ze względu na tę konstrukcję opowieści kupiłam książkę i mam nadzieję, że w końcu ją przeczytam, bo wciąż mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Żadna z tych książek mnie nie przekonuje, pomijając fakt, że pałam niechęcią do pani Tokarczuk :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).