Gatunki muzyczne Book Tag

Dzisiaj mam dla Was kolejny tag książkowy! Tym razem jest to autorski tag Karoliny z bloga W krainie słów, do którego wykonania mnie zaprosiła. Tutaj możecie poczytać o jej wyborach, a ja tymczasem zapraszam do poczytania moich odpowiedzi :)


Havy metal
Książka za ciężka, abyś mógł ją przeczytać
wyjaśnienie: książka, której nie mogłeś przeczytać, mimo iż się tobie podobała

Podobnie jak Karolina wskażę tu Inny świat Herlinga-Grudzińskiego, bo mimo że czytanie szło mi bardzo ciężko, to książka mi się podobała. I tak samo jak kreatorka tagu, także nie dokończyłam tej powieści, ale w przyszłości na pewno to zrobię. Moim drugim wyborem jest Zbrodnia i kara Dostojewskiego, którą czytałam na przestrzeni dwóch miesięcy i bardzo ciężko było mi przez nią przebrnąć, chociaż bardzo interesowała mnie historia.

Death metal
Książka, w której jest dużo śmierci
wyjaśnienie: książka, w której duża ilość bohaterów umiera.

Tutaj także mam dwa typy: Red Rising Pierce'a Browna i Endgame: Wezwanie Jamesa Frey'a. Kto czytał, ten wie. Spoilerować nie będę :p

Reggae
Książka przy, której czytaniu byłeś wesoły.

Ostatnio taką książką był Zły jednorożec Platte F. Clarka. No uśmiałam się przy tej książce jak nigdy, chociaż były też momenty smutku i zadumy.

Pop
Książka tak popularna, że musiałeś ją przeczytać.

Ciągle jest jeszcze za dużo tego typu książek, które muszę przeczytać. Jak na chwilę obecną powiem, że jest to Córka Dymu i Kości Laini Taylor. W Polsce niedoceniana, za granicą uwielbiana. No cóż...

Rap
Książka z najlepszymi dialogami

Jestem skłonna wytypować Zaczekaj na mnie J. Lynn. Dwoje sarkastycznych bohaterów nie mogło pozostać mi obojętnymi. Ale także wszystkie książki Stephanie Perkins i te z nurtu New Adult (moja nowa miłość <3)

Emo
Książka tak smutna, że cię zdołowała

Są to Odłamki Ismeta Prcića. Książka jest nie o tyle smutna, co do bólu prawdziwa, że to aż dołuje i przygnębia człowieka.

Elektroniczna
Książka z najlepszą parą

Takich jest naprawdę wiele! Powołując się na moje ostatnie zafascynowanie postawię na Jacqueline i Lucasa z Tak blisko Tammary Webber. Ale oczywiścię wspomnę jeszcze o Annie i Etienne z Anny i pocałunku w Paryżu i Loli i Crickecie z Loli i chłopaka z sąsiedztwa pani Perkins.

Blues
Książka, którą uwielbiasz mimo smutnego zakończenia

Hmmm... Niech będzie to moja ostatnia lektura, czyli Dziewczyna Ognia i Cierni Rae Carson. Może to nie samo zakończenie jest smutne, ale wszystkie wydarzenia je poprzedzające są tak okropne i niesprawiedliwe, że zalewałam się łzami. Potrzebuję kontynuacji!

Klasyka
Książka z gatunku klasyki, którą uwielbiasz

Pierwsze co przyszło mi na myśl to Mistrz i Małgorzata Bułhakowa i taką odpowiedź zostawiam. Czytałam tę książkę prawie rok temu i chyb a niegługo będę musiała to powtórzyć, bo jest po prostu fenomenalna.

Folklor
Książka, w której poznałeś inną kulturę

Otwórz oczy, zaraz świt Mateusza Czarneckiego. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, a to wręcz idealny przykład.

Country
Książka, której akcja dzieje się na wsi lub małym miasteczku

Może Sekretne życie pszczół Sue Monk Kidd? Nie jestem pewna czy to była akurat wieś, ale cała powieść rozgrywa się na takiej jakby-farmie. W każdym razie panuje w niej taka specyficzna atmosfera.

Rock
Książka z najlepszym "hardcorowym" bohaterem
wyjaśnienie: książka, z bohaterem twardym, który się nie poddaje. Bohaterem niekonwencjonalnym, którego uwielbiasz.

Idealna kategoria dla Karou z Córki Dymu i Ognia Laini Taylor. Ta laska niczego się nie boi i śmiało domaga się prawdy.

Dance
Książka z wątkiem tanecznym
wyjaśnienie: książka, w której bohaterowie zajmują się tańcem, bądź tańczą w niektórych momentach.

Pasuje mi tu Aimee z Zaczekaj na mnie J.Lynn, która kiedyś była tancerką, bodajże, baletową.

Disco polo
Książka, która ci się spodobała, mimo, iż myślałeś, że będzie inaczej.

Wyjaśnijmy coś sobie. Nie. Znoszę. Dosco. Polo. I nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. A odnosząc się do kategorii, to taką książką jest Dziura w bucie Magdaleny Kobis. Spodziewałam się dość średniej lektury, a dostałam niesamowitą książkę o zmaganiu się z chorobą. I ciągle mam nadzieję, że doczekam się kontynuacji.

Poezja śpiewana
Książka, w której występuje poezja.
wyjaśnienie: książka, w której wspomina się o poezji np. bohaterowie ją czytają, czy też piszą.

Hmm... nic mi nie przychodzi do głowy, więc jedziemy dalej ;p

Rock alternatywny
Książka, która miesza wiele stylów literackich.

Też nie wiem, co można tu dobrać. Różnorodność gatunków byłoby łatwo znaleźć, ale jeśli chodzi o style to nic nie mogę wymyśleć.

Jeszcze raz dziękuję za nominację i tradycyjnie nominuję wszystkich Was! :) <3

11 komentarzy:

  1. Też uwielbiam Córkę dymu i kości. Podobno wydawnictwo ma wydać 3 część z czego bardzo się cieszę. Mistrz i Małgorzata. Uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając Twoje propozycje dla poszczególnych tagów zauważyłam, że raczej nie nie byłyby podobne do moich odpowiedzi, ja stawiałam na coś za każdym razem innego. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam, tak jak Ty, "Mistrza i Małgorzatę". Co do disco polo, nie pałam do tego gatunku muzycznego taką nienawiścią jak Ty,ponieważ uważam, ze jest to doskonały gatunek muzyczny do tańczenia na weselach.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Anna i Etienne! Zupełnie o nich zapomniałam, a przecież to naprawdę para idealna. :) Bardzo ciekawe odpowiedzi. Większości przytoczonych przez Ciebie książek nie czytałam, ale w paru odpowiedziach się zgadzamy. :))

    Pozdrawiam!
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Tag jest ciekawy, również twoje odpowiedzi są interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba zrobię ten tag u siebie, bo jest inny niż wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób i koniecznie podeślij mi link :)

      Usuń
  7. Fajny tag, niespotykany :D Karolina nieźle to wymyśliła ;) Na wiele podpunktów dałabym takie książki, co ty :D

    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super tag, może kiedyś się na niego skuszę ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny tag. Jak do tej pory spotykałam takie na vlogach a nablou dopiero pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).