T5W: Książki, w których pojawiają się podróże


Witam Was w to piękne środowe popołudnie. Jednocześnie muszę powiedzieć, że jest to moja ostatnia środa jako licealistki. W piatek koniec roku, a za 1,5 tygodnia matura. Brrr... na samą myśl cierpie mi skóra. No, może nie będzie tak źle. Ale z tego co się orientuję, to w tym tygodniu gimnazjaliści piszą swoją 'małą maturę'. Jak Wam idzie? No i powodzenia jutro na języku :)

A dzisiaj w topowej środzie tematem są książki, które opisują podróże, lub pojawia się w nich jakaś podróż. Sama uwielbiam podróże, byłam już w kilku(nastu) państwach i widziałam to i owo, i dalej staram się planować kolejne wyjazdy. Przejdźmy więc do listy moich ulubionych książek z podróżami.




5. Sabriel Garth Nix

Bardzo fajna młodzieżówka, w której tytułowa bohaterka wyrósza w podróż do Starego Królestwa w poszukiwaniu swojego ojca. Wędrówka nie jest łatwa i po drodze musi zmierzyć się z wieloma przeciwnościami. Muszę wreszcie zdobyć pozostałe dwa tomy tej trylogii :)

4. Hobbit J.R.R. Tolkien

Klasyka, której nie trzeba przedstawiać chyba nikomu. Klasa sama w sobie. Bilbo wyrusza w podróż swojego życia, podczas której spotykają go przeróżne przygody.

3. Podróże z Herodotem Ryszard Kapusciński

Ostatnio bardzo wciągnęłam się w reportaże i powoli zbieram się do zakupienia kilku kolejnych książek Kapuścińskiego i zacząć czytać Herberta. Podróże z Herodotem to zbiór reportaży przedstawiających początki podróżnicze autora. Kapuściński wyjeżdża do Indii, Chin i Afryki i zabiera ze sobą Dzieje autorstwa Herodota i razem ze starożytnym historykiem przemierza świat. 

2. Gwiazd naszych wina John Green

Jak wiadomo, nie ma dobrego zestawienia bez Greena. Hazel i Gus wyruszają w podróż do Amsterdamu, by dowiedzieć się jak potoczyły się losy bohaterów ich ulubionej książki. Czy muszę dodawać więcej? No pięknie jest i tyle :3

1. Otwórz oczy, zaraz świt Mateusz Czarnecki

O tej książce można gadać i gadać, pisać i pisać. Uwielbiam ją, bo pomimo tego, że nie jest za długa, to przekazuje wszystko, czego można oczekiwać po tego typu powieści. Teo wyrusza w podróż do Indii, by odnaleźć zatracone w pędzie życia wartości, a przy tym odnaleźć prawdziwego siebie.


Dzisiaj tak szybciutko i króciutko. Lecę napisać jeszcze jakąś recenzję i wracam do nauki :) Trzymajcie się!



2 komentarze:

  1. Czytałam książki z dwoma pierwszymi numerami, też je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek :) GNW mam i jakoś nie mogę się zabrać do czytania :D

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).