BusemPrzezŚwiat.pl: Ameryka za 8 dolarów - Karol Lewandowski



Autor: Karol Lewandowski
Seria: Busem przez świat #2
Wydawnictwo: SQN
Data wydania: 08.12.2014
Liczba stron: 336


Odkąd tylko wciągnęłam się w książki o tematyce podróżniczej nie mogę się oprzeć czytaniu większej ilości właśnie takich książek. Dlatego kiedy nadarzyła się okazja otrzymania egzemplarza książki Ameryka za 8 dolarów ustawiłam się pierwsza w kolejce.


Niniejsza książka to już druga publikacja zespołu ze strony internetowej BusemPrzezswiat.pl .  Opisuje wyprawę za ocean, gdzie Karol, Alex, Wuja, Wojtas, Paziu i Zysiek postanowili przemieszczać się busem ochrzczonym mianem Supertrampa. Wszystko co mieli to właśnie owy bus, plan podróży i ... 8 dolarów dziennie na jedzenie, noclegi itp. Bo nie ma rzeczy niemożliwych!

Wybranie tej książki było istnym strzałem w dziesiątkę. Zagłębiając się w lekturę przeniosłam się do Ameryki i razem z nieustraszoną szóstką podróżowałam hipsterskim busem. Ta relacja została napisana w taki sposób, by czytelnika zaciekawić i wciągnąć w opowieść, wszystko jest przedstawione tak, by mógł choć na chwilę poczuć się częścią tej wyprawy.

Jeśli chodzi o tekst sam w sobie, to przyczepić się można tylko do tego, że brakuje barwnych opisów i całość jest potraktowana trochę po łepkach. W wielu momentach bywa tak, że mamy przedstawione tylko suche fakty jak coś się odbyło. Dla mnie trochę krótko, co powiedzą inni, nie wiem.

Mocną stroną publikacji są zdjęcia. Dzięki nim można jeszcze lepiej poczuć tą atmosferę podróży kiedy nie wie się, czy uda się znaleźć nocleg i czy nie trzeba będzie spędzić nocy w zupełnie dzikim miejscu pod namiotami. No i oczywiście nie można przewidzieć, w którym momencie nasz środek transportu zechce się zepsuć, a i to przytrafiało się naszym bohaterom i to dość często.

Książka jest bardzo efektywnie wydana, żywe kolory, przystępna czcionka, multum zdjęć, no nie mogę wyjść z podziwu. To jedna z tych pozycji, które aż miło poznawać.

Po przeczytaniu Ameryki za 8 dolarów mam wielką ochotę na nadrobienie zaległości i sięgnięcie po pierwszą publikację załogi z bloga Busem przez świat. Właśnie przez tę książkę zaczęłam często odwiedzać owego bloga, bo ciężko mi było rozstać się z bohaterami powieści i lubię czytać więcej o tym jakie podróże planują i jak wcielają te plany w życie. Pomocne jest także Archiwum, gdzie można znaleźć wiele postów z odbytych już podróży. Moja nowa mini zajawka. I namawiam do zarażenia się nią, bo na prawdę warto!

Ocena: 7/10


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu SQN! :)

6 komentarzy:

  1. Ostatnio mam ochotę na takie książki, więc z chęcią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym bardzo chętnie to przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie intryguje. Książki podróżnicze to moja nowa miłość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Busem przez świat. Wyprawa pierwsza" i naprawdę bardzo mi się ta książka podobała. Od jakiegoś czasu mam ochotę zapoznać się z wyżej zrecenzowaną pozycją, ale jakoś nie mogę się do tego zabrać. :)
    http://kulturaczytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki podróżnicze uzależniają :D. // Ale na tę akurat się chyba nie skuszę. Mam takie zapasy świetnych, a nieprzeczytanych książek podróżniczych, że aż mi się nie chce sięgać po nic, co można określić, jako zrobione "po łepkach". Nie mówiąc o tym, że uwielbiam barwne opisy...

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).