T5W: Najlepszy rozwój postaci


Miałam tak ciężki dzień, że przez chwilę chciałam zrezygnować z dzisiejszej notki, ale jednak jestem i piszę ją prawie o północy, ponieważ dlaczego nie :)


Dość długo zastanawiałam się nad tym tematem i nadal nie jestem pewna czy moje wybory są odpowiednie, ale i tak je Wam zaprezentuję.


5. Tris z serii Niezgodna Veronica Roth

Mam taki sentyment do tej serii, że musiałam gdzieś tu wepchnąć Tris. Od pierwszego tomu do ostatniego bardzo się zmienia, staje się pewniejsza siebie i odważniejsza, a w Wiernej przestaje robić z siebie bohaterkę i wrzuca na luz, co też trochę świadczy o jej dojrzałości.

4. Staszek Zaniewski z serii Parabellum Remigiusza Mroza

Seria Parabellum to moje nowe zauroczenie. Zarówno pierwsza jak i druga część jest tak świetnie napisana, że aż ciężko się oderwać. W tym przypadku jako najlepiej rozwijającą się postać wybrałam młodszego Zaniewskiego, czyli Staszka. Zmiana jaka zachodzi w tym młodym mężczyźnie od początku pierwszego tomu do tomu drugiego jest ogromna. I nie będę się wdawać w szczegóły, żeby nie rzucić spoilerem. Przeczytajcie, to dowiecie się o co mi chodzi :)

3. Karou z Córki Dymu i Kości Laini Taylor

Bardzo polubiłam postać Karou i to jak poradziła sobie kiedy los wrzucił ją na głęboką wodę i odciął od osób, które mogła nazywać rodziną. Staje się bardziej odpowiedzialna, bierze los w swoje ręce i zaczyna własną walkę by odzyskać przyjaciół.

2. Darrow z Red Rising. Złota krew Pierce'a Browna

Oczywiście w zestawieniu nie mogło zabraknąć jednej z moich ulubionych książek minionego roku. Darrow nie miał w życiu lekko, ale kiedy dostał szansę by coś zmienić, pomóc ludziom z niższej klasy społecznej, do której zresztą należał, robi to bez wahania. A mimo tego kim musiał się stać by przybliżyć się do osiągnięcia swojego celu nie zatraca wartości, które wyznawał całe swoje życie, nie kieruje się zemstą i nienawiścią, a zdrowym rozsądkiem i własną inteligencją. Jest bardzo dojrzały jak na swoje naście lat.

1. Nella Oortman z Miniaturzystki Jessie Burton

Bez niespodzianek, na pierwszym miejscu postawiłam Nellę z mojej ukochanej Miniaturzystki. Dziewczyna właśnie wyszła za mąż i przeprowadza się ze wsi do miasta. I okazuje się, że jej życie staje się o wiele bardziej skomplikowane niż podejrzewała. Żyjąc pośród obcych ludzi, sama musi mierzyć się z przeciwnościami jakie ją spotykają. Ma bardzo mało czasu by wydorośleć i sprostać problemom, a także tajemnicom jej nowego domu i jego domowników.


I to tyle na dzisiaj. Trzymajcie się! :)



2 komentarze:

  1. A ja żadnej książki z listy nie przeczytałam... Red Rising. Złota krew - tę książkę na pewno muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tris z "Niezgodnej" jest rewelacyjną bohaterką.

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).