11 problemów książkoholika TAG

Źródło

Dzisiaj mam dla Was tag, do którego nominowała mnie Karina z bloga Skrzynka Pełna Książek, za co bardzo dziękuję. Jej odpowiedzi możecie poczytać tutaj. Widziałam już wiele filmików zagranicznych booktuberów wykonujących właśnie ten tag, więc jestem przeszczęśliwa, że nareszcie sama mogę go zrobić. Jak wiecie biorę udział w czytelniczym maratonie, akcji 7ReadUp i tak się w to wciągnąłam, że nie widziałam się z laptopem od środy i dlatego nie było żadnej recenzji. Ale spokojnie, nadrobimy to. Mam kilka recenzji do napisania i wierzę, że jak już do nich usiądę, to pójdą hurtem :) Jednak póki co przejdźmy do tagu!

1. Masz 20 tysięcy nieprzeczytanych książek na swoich półkach. Czym kierujesz się przy wyborze tej, którą będziesz czytać w następnej kolejności?
Duży wpływ na to co będę czytać następne ma mój humor. Jeśli czuję, że chcę przeczytać fantastykę, to po nią sięgam, jeśli jestem zestresowana lub przygnębiona najczęściej wybieram jakieś romansidło. Staram się jednak na sam początek wybierać książki, które są nowe, lub bardzo popularne, bo muszę przyznać, że mam tyły co do wielkich hitów książkowych, które powoli nadrabiam :)

2. Jesteś w połowie książki, która Ci się nie podoba. Odkładasz ją, czy mimo wszystko czytasz dalej?
Jeżeli jest to książka, któą otrzymałam od wydawnictwa, to mimo wszystko staram się doczytać do końca, by móc dać bardziej rzetelną opinię na jej temat. Jednak kiedy mam do czynienia z pozycją z moich zbiorów, lub biblioteki, to po prostu ją odkładam. Życie jest za krótkie na czytanie słabych książek.

3. Zbliża się koniec roku, a Ty jesteś tak blisko, lecz tak daleko spełnienia swojego postanowienia odnośnie do ilości przeczytanych lektur. Starasz się szybko nadrobić zaległości? Jeśli tak, w jaki sposób?
Tak naprawdę, to to jest mój pierwszy rok, w którym ustawiłam sobie cel czytelniczy. Jest to 100 książek i muszę przyznać, że cały styczeń wahałam się czy nie zmniejszyć tej liczby, ale ostatecznie zostaje tak jak jest. I jeśli w grudniu okaże się, że brakuje mi kilku książek do osiągnięcia mojego celu, to zrobię sobie czytelniczy maraton. All day and all night. Mogę czytać bez przerwy przez kilka godzin, co właściwie robię teraz podczas 7ReadUp i jakoś mi to wychodzi :)

4. Okładki książkowej serii, którą kochasz, nie pasują do siebie. Co robisz?
Jeśli jest to rzeczywiście moja ukochana seria, to staram się kupić pasujące, żeby ładnie wyglądały na półce. Jestem strasznym estetą i jak coś nie pasuje do siebie, choć powinno, to zrobię wszystko żeby to poprawić. 

5. Wszyscy kochają książkę, za którą osobiście nie przepadasz. Z kim podzielisz się swoimi prawdziwymi uczuciami?
Na samym początku zamęczę moim ględzeniem siostrę, potem dodam opinię na lubimyczytac, a następnie napiszę o tym na blogu, czyli tu :)

6. Czytając książkę w miejscu publicznym, zbiera Ci się na płacz. Co robisz?
Znając mnie pewnie nic bym z tym nie zrobiła i pozwoliła łzom spokojnie wędrować po mojej twarzy. Pochlipywałabym cichutko, a jak ktoś zapytałby się o co chodzi, zrobiłabym scenkę typu: to nic, tylko ta książka.. to po prostu za dużo!

7. Właśnie zostaje wydany dalszy ciąg książki, którą pokochałeś/aś. Okazuje się jednak, że wiele rzeczy zdążyłeś/aś już zapomnieć. Czy będziesz chciał/a przeczytać pierwszą książkę jeszcze raz? Nie przeczytasz kontynuacji? Postarasz się znaleźć streszczenia/recenzje na różnych stronach np. lubimyczytać?
Hmm... jeśli bardzo podobałaby mi się pierwsza część, to pewnie przed sięgnięciem po drugą chętnie spędziłabym nad nią kilka wieczorów, żeby wniknąć znowu w świat przedstawiony i przypomnieć sobie co się działo.

8. Nie chcesz, aby KTOKOLWIEK pożyczał Twoje książki. Co mówisz osobie, która Cię o to prosi?
Mam na półce książki, które czasami pożyczam zaufanym osobom, ale są też takie, których nie chciałabym udostępnić nawet siostrze (a jeśli już to chodziłabym za nią żeby myła ręce przed dotknięciem mojej książki ;p). Mam na tym punkcie lekkiego fioła, bo kiedyś pożyczałam książki i wracały do mnie w okropnym stanie i aż nieprzyjemnie mi się na nie patrzy. Więc jeśli ktoś chce porzyczyć ode mnie książki, której nie chcę mu pożyczyć, to mówię po prostu, że nie pożyczam książek i tyle. Temat skończony.

9. W ostatnim miesiącu zabierałeś/aś się za czytanie 5 różnych książek, ale nie udało Ci się ich dokończyć. Co robisz, aby przezwyciężyć swój kryzys czytelniczy?
Sytuacja bardzo adekwatna do tej, w której znalazłam się w styczniu. Zaczynałam kilka książek, ale nie mogłam się przemóc żeby skończyć którąkolwiek z nich. W takich chwilach po prostu robię sobie wolne od czytania i nadrabiam serialowe zaległości, albo odkładam wszystkie zaczęte książki i biorę się za taką, którą chcę przeczytać od dawna.

10. Wydanych zostaje mnóstwo nowych książek, które bardzo chcesz przeczytać. Ile z nich naprawdę kupisz?
Szczerze powiedziawszy: nie wiem! Zawsze jest tak, że są książki, które po prostu muszę mieć i przeczytać jak najszybciej, i te, które chciałabym mieć kiedyś w przyszłości. Ustalam sobie priorytety i staram się kupować z głową.

11. Jak długo po zakupie książki, którą bardzo chciałeś/aś przeczytać, może ona przeleżeć na Twojej półce nietknięta?
Oj, jest kilka takich książek. Gra o tron czeka już od ponad roku, a Hopeless kilka miesięcy. Zależy czy mam akurat humor na daną książkę. Nic na siłę ;)


Do zrobienia tagu nominuję każdego, kto to czyta, a w szczególności:
*Dominikę z Czytelnia Dominiki
*Martę z SecretBooks
Mam nadzieję, że zmierzycie się z tym tagiem :)



7 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację, ale tag już robiłam :) "Reader's problems" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, nie wiedziałam, że ten TAG pojawił się w polskiej blogsferze :) czuję się zaproszona i wkrótce odpowiem na te pytania u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super odpowiedzi, dziękuję, że wzięłaś udział w zabawie. :) Wiele odpowiedzi zgadza się z moimi, ale latanie za siostrą, żeby myła ręce zanim dotknie Twojej książki, wbiło mnie w fotel! Haha. :)

      Pozdrawiam!

      PS Życzę powodzenia z tymi 100 książkami do końca roku, bo ja sobie nie wyobrażam przeczytać takiej ilości, więc mogę chociaż trzymac kciuki za innych! :)

      Usuń
  4. Fajne odpowiedzi! Mnie zdarzyło się dzisiaj podczas książkowej lektury pochlipać w pociągu, pewnie ludzie się na mnie dziwnie patrzyli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och dzięki wielkie za nominację! Czytając Twoje odpowiedzi odpowiadałam i ja, chociaż niektóre pytania są trudne. Na przykład ósemka ;D W każdym razie odpowiem i myślę, że do końca lutego powinnam się wyrobić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://czytelniadominiki.blogspot.com/2015/02/11-problemow-ksiazkoholika-tag.html
      ;)

      Usuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).