Top 5 Wednesday: Serie, które chciałabym rozpocząć w tym roku

Witam w kolejnym poście w cyklu Top 5 Wednesday. Tym razem zajmę się jednym z najtrudniejszych questów tego miesiąca i będę musiała wybrać pięć serii, które chciałabym rozpocząć w tym roku. W planach mam ich wiele, ale jest kilka, które po prostu muszę zacząć. No i mam też jeszcze kilka serii do dokończenia, ale to już inny temat. Przypominam, że sami także możecie dołączyć do wyzwania - pod tym linkiem znajdziecie wszystkie niezbędne informacje.




5.Trylogia Czasu

Ostatnimi czasy Sasha z ABookUtopia na YouTube'ie czytała tą trylogię i bardzo jej się podobała. Na LC też ma niewiarygodnie wysoką ocenę i zapowiada się super ciekawie, więc czemu nie? Zamówiłam ostatnio wszystkie trzy książki i chciałabym niedługo urządzić sobie maraton z całą trylogią :)

4.Saga Księżycowa

Zagraniczny booktube oszalał na punkcie tej serii i pojawiła się chyba w każdym zestawieniu najlepszych książek zeszłego roku jakie widziałam. W Polsce mamy dopiero dwa tomy w pięknej oprawie graficznej, która moim zdaniem jest sto razy lepsza od angielskiej wersji, i mam nadzieję, że wydawnictwo podejmie się publikacji kolejnych tomów.


3.Seria Szklany Tron

Wiele osób wypowiada się o serii w samych superlatywach, więc udzieliło mi się to i tak strasznie bardzo chcę położyć swoje ręce na tych książkach, ale nie mogę! Dlaczego? Bo nigdzie w Internecie nie ma pierwszej części, a z żadnymi księgarniami mi nie po drodze. Ale jak tylko wyruszę gdzieś dalej i znajdę ją, kupuję bez zastanowienia, bo nie wytrzymam dłużej bez tej książki na mojej półce. To samo tyczy się oczywiście całej serii :)


2.Dary Anioła

Za tą serię z niepowodzeniem zabieram się od ponad roku i dopiero niedawno kupiłam pierwszą część, bo chyba nie doczekam się, aż egzemplarz biblioteczny będzie wreszcie w bibliotece. I w tym przypadku także słyszałam wiele świetnych rzeczy o całej serii. Jest to mój must read na 2015 rok i chciałabym przeczytać wszystkie sześć książek.

1.Pieśń lodu i ognia

Pierwszy tom serii, czyli wszystki dobrze znana Gra o tron zalega na mojej półce od moich osiemnastych urodzin, kiedy to właśnie postanowiłam ją sobie sprawić. I jakoś tak wyszło, że nie sięgnęłam po nią do tej pory. Przez większość czasu po prostu nie czułam się na siłach, by zmierzyć się z tak obszerną książką, ale ostatnio coraz bardziej mnie do niej ciągnie i myślę, że jak tylko uporam się z recenzenckimi sięgnę po nią w pierwszej kolejności. A jeśli nie, to przeczytam ją dopiero w ferie.


Oprócz wyżej wymienionych serii uswiadomiłam sobie, że chyba jestem gotowa zmierzyć się z Wiedźminem Sapkowskiego i Trylogią Władca Pierścieni Tolkiena, więc podejrzewam, że w najbliższym czasie będę chciała przeczytać je także. No i dochodzi jeszcze seria książek o Felixie Castorze i książki Supernatural, które chcę przeczytać ze względu na powrót fascynacji serialem Supernatural.

Jakie serie wy chcecie zacząć czytać w tym roku? :)



19 komentarzy:

  1. Ja przede wszystkim Pretty Little Liars i gone:) A Dary Anioła i Trylogię Czasu bardzo, bardzo Ci polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Sagę Księżycową, to jedna z moich ulubionych serii:D Nie mogę się doczekać trzeciego tomu, ale strasznie długo nie wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 2014 wyszedł dopiero na zagranicznym rynku więc u nas powinien pokazać się w tym roku :)

      Usuń
    2. Cześć !

      Nominowałam Cię do LIEBSTER BLOG AWARD ! Mam nadzieję , że się nie pogniewasz i odpowiesz na pytania :)
      http://lowczyni-ksiazek.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award.html

      Usuń
  3. Sagę Księżycową bardzo, ale to bardzo polecam! To coś oryginalnego i mega interesującego. Niestety podobno 3 tomu mają w Polsce w ogóle nie wydać:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Również planuję rozpocząć serię Dary Anioła. Mam nadzieję że się uda :). A Sagę Księżycową bardzo polecam. Świetne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak pieśń lodu i ognia patrzy na mnie z półki i błaga mnie o atencję :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O ile mi wiadomo nie robiłaś "Albo Albo Tag". Więc cię nominowałem:) Niema za co hehe
    http://papierowacisza.blogspot.com/2015/01/albo-albo-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda tylko, że w "Sadze księżycowej" nie zostawili oryginalnych okładek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardziej podobają się polskie okładki. Za oryginalnymi nie przepadam :)

      Usuń
  8. Gra o tron i na mnie patrzy i woła :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wymienionych przez Ciebie serii zaczęłam czytać tylko sagę Pieśni Lodu i Ognia ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Trylogia Czasu jest naprawdę dobra. Przypomniałaś mi nawet, że na weekendzie muszę sobie włączyć film porównać wrażenia, chociaż podejrzewam, że jednak go zepsuli :(
    Utknęłam na trzeciej części Darów Anioła i jak dotąd nie mogę ruszyć dalej :)
    Reszty nie czytałam, jednak wypożyczyłam w tym tygodniu nowelki ze "Szklanego tronu". A znalazłaś tę książkę czy jednak nic z tego? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Znalazłam i dziękuję Ci bardzo za linki :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze,tyle osób robi plany a ja nadal nic :( nie mam pojęcia, co będę czytać. Na pewno książki, które czekają na półce.. A co potem ? Zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trylogię czasu i Dary Anioła już czytałam i muszę powiedzieć, że obie serie uwielbiam i polecam :D Co do Pieśni lodu i ognia to w tym roku także mam zamiar zabrać się za sagę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A mnie nie ciągnie do żadnych przedstawionych przez Ciebie serii. Mam tylko nadzieję, że uda Ci się skończyć wszystkie pięć serii i oczywiście trzymam kciuki za to, żeby przypadły Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że nie dodajesz zdjęć do tego typu postów. Bo mówisz o okładkach i muszę wchodzić na lubimyczytac.pl żeby to sprawdzić. Lenistwo mnie prześladuje! :D Chciałabym przeczytać Trylogię czasu, wydaje się być naprawdę ciekawa. Pierwszą cześć Darów Anioła przeczytałam, ale za kolejne części jakoś ciężko mi się zabrać. Masz piękny wygląd bloga. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam cześć pierwszą Sagi Ksieżycowej - Cinder i byłam bardzo zadowolona. Książka jest inna niż wszystkie, które czytałam. Pierwszy raz spotkałam się z połączeniem cyborga i człowieka, dodatkowo jeszcze ważni są tam kosmici Lunarzy, ale nie chce opowiedzieć za dużo. Polecam. Również chciałabym przeczytać Dary Anioła. Mam na tą serię chrapkę już od zeszłego roku. Pozdrawiam, Silava ;3
    www.silava506.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).