Najpiękniejsze piosenki z filmów animowanych


Po moich dwóch recenzjach animacji, jakie dotąd pojawiły się na blogu, możecie przypuszczać, że mogę mieć lekkiego świra na punkcie filmow animowanych. No ale, czy to źle? Po prostu wolę oglądać klasyki filmu dziecięcego niż kolejny chłam jaki proponują nam niektóre wytwórnie. Każdy z nas jest trochę dzieckiem, nie ważne ile ma lat. I dlatego dzisiaj postanowiłam sie podzielić z Wami moimi absolutnymi hitami z dzieciństwa. Dosłownie, bo poniższa lista zawiera moje ulubione piosenki z filmów animowanych wytwórni DreamWorks i Disney (przede wszystkim Disney <3).




Niedawno była recenzja, a teraz piosenka, której nie mogło zabraknąć na tej liście! Bo Droga do Eldorado to jedna z moich ulubionych animacji, które oglądałam wielkokrotnie w dzieciństwie (i nadal to robię ;p). A piosenka Przecieramy szlak w genialnym wykonaniu Mietka Szcześniaka zawsze napawa mnie optymizmem i radością :)



Jeśli chcecie doprowadzić mnie do bezsensownego płaczu to włączcie w mojej obecności tą piosenkę z filmu Pocahontas. Jest idealna do poszlochania sobie w kąciku (chlip). I nie pytajcie mnie czego za każdym razem kiedy ją słyszę to płaczę. Nawet nie lubię pani Górniak, która wykonuje tą piosenkę w języku polskim. To po prostu taki odruch i już.




Tarzan to animacja, która zawsze wywoływała we mnie strach. Dlaczego? Przez jaguara, który sporo namieszał. Ale było to zło konieczne, żeby bajka miała głębszy sens. A piosenki równie piękne jak fabuła.




Mulan, tak jak wszystkie z przytoczonych bajek mam na kasecie VHS, ale jakoś nie zapisała mi się szczególnie w pamięci. Nie przeszkodziło mi to w wyborze dwóch utworów z tej produkcji, które bardzo lubię :)




Oj.. Arielka! Ukochana bajka z dzieciństwa, przez którą tak wiele małych dziewczynek marzyło o byciu syrenką.







Najwięcej piosenek wytypowałam z dwóch cześci Króla lwa. I choć druga część nie zachwycała jak pierwsza, to piosenki są cudowne.


Wiele z tych utworów wstawiłam zamiast w oryginalnej wersji, w wersji coverów wykonanych przez podopiecznych Studia Accantus. Sprawdźcie ich na youtube'ie, bo robią świetne covery genialnych piosenek.

Macie jakieś swoje ukochane piosenki z filmów animowanych z dzieciństwa? A może uzupełnilibyście listę jakimiś utworami?
Dajcie znać w komentarzach! :)

8 komentarzy:

  1. Całkowicie Cię rozumiem :) Ostatnio mam jakąś fazę i oglądam wszystkie wyprodukowane przez Disney'a filmy ;D Jak na razie najbardziej podoba mi się piosenka z Tarzana ''Dwa światy'' i z Pięknej i Bestii ''Tej historii bieg'' ;D

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Miłość rośnie wokół nas" to taka piękna piosenka, uwielbiam ją. Też bardzo lubię bajki Disney'a :)
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każda piosenka jest cudowna, jestem zakochana w piosenkach z Disney'a, tyle perełek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lustro z Mulan! Miłość rośnie wokół nas! Kolorowy wiatr!
    Animowane bajki lubię, choć może nie tak bardzo jak Ty, ale piosenki z nich po prostu ubóstwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja właśnie uwielbiam Mulan! I dziwnie się ogląda realnych ludzi śpiewających te piosenki xD

    http://wiecznie-zaczytana-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie zdecydowanie piosenka z Pocahontas jest numerem 1. Jest cudowna! Dzięki Ci że mi ją przypomniałaś. Niesamowicie się ją słucha po tylu latach...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam piosenki z filmów <3 Trudno mi wybrać jakąś swoją ulubioną piosenkę. Uwielbiam "Zrobię mężczyzn z was" (Mulan), "I Won't Say I'm In Love" (Herkules), "Kilku kumpli weź" (Kubuś Puchatek) i "Nigdy nie ulegnę wam" (Mustang z Dzikiej Doliny) :)
    Mimo swoich osiemnastu lat nadal uwielbiam bajki chociaż teraz już się do tego tak często nie przyznaję ;)

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze piosenka z Anastazji! :)
    Płaczę przy muzyce z 'króla lwa' i 'pocahontas' :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).