Obca pamięć - Dan Krokos


Autor: Dan Krokos
Tytuł oryginału: False Memory
Wydawnictwo:  Drageus Publishing House
Data wydania: 17.04.2013
Liczba stron: 336

Jesteś częścią eksperymentu mającego na celu zaprowadzenie pokoju poprzez chaos. Jesteś nadzieją na lepsze jutro.

Pamięć i wspomnienia sprawiają, że jesteśmy tacy, a nie inni.  Kreują one nasz charakter, kształtują osobowość. Zrobienie choćby jednej malutkiej rzeczy inaczej, mogłoby zmienić kompletnie to kim jesteśmy w danym momencie. Jednak czy tak droga nam pamięć może zostać nam odebrana? 


Młoda dziewczyna przemierza długie korytarze centrum handlowego w Cleveland. Kilka godzin wcześniej obudziła się na parkowej ławce, bez pamięci, bez wspomnień, bez nikogo w pobliżu. Znała tylko swoje imię i nazwisko. Miranda North, tak właśnie się nazywała. Kiedy ochroniarz nie chciał jej pomóc, wpadła w panikę, wytwarzając wokół siebie tajemniczą energię, która powoduje ślepe przerażenie i obezwładniającą panikę w otoczeniu. W oceanie krzyków i wśród tłumu uciekających ludzi tylko Peter sprawia wrażenie jakby sytuacja nie zrobiła na nim wrażenia. Miranda nie ma wyboru, musi zaufać nieznajomemu. Powoli przypomina sobie, to kim była, jej ciało samo reaguje podczas ekstremalnych sytuacji. Powoli odnajduje się w swoim nowym życiu, by zaraz dowiedzieć się, że jest częścią pewnego eksperymentu i znaleźć się w centrum wojny. Czy Mirandzie i jej przyjaciołom uda się wyzwolić spod więzów tyranów i przeszkodzić ich destrukcyjnym zamiarom?

Obca pamięć to pierwsza powieść Dana Krokosa z jaką miałam okazję się zapoznać. I zawiedziona nie jestem, ale (zawsze musi być jakieś ale) szału nie było. Sam pomysł na książkę, fabuła, historia głównej bohaterki są szalenie ciekawe i po prostu świetne. Do wykonania też nie mogę się przyczepić, choć w moim odczuciu, niektóre wątki i ogólnie opisy mogłyby być nieco bardziej rozbudowane. Nie zaszkodziło by to książcę, bo jest chudziutka. A czyta się ja wręcz piorunująco szybko!

W wykreowanym przez autora świecie, najniebezpieczniejszą bronią jest ludzki umysł i jego możliwości, co daje do myślenia. Jak wielką wagę ma ludzki umysł, jaka jest jego siła? Dodatkowo, w powieści powszechnie stosuje się także klonowanie, kontrolowanie ludzi za pomocą wszczepianych im procesorów jest rzeczą normalną. Czy więc nasza teraźniejszość nie zmierza do takiej przyszłości. Jak daleko może posunąć się władza, lub choćby wpływowi ludzie by zapanować nad społeczeństwem?



Sam proces uczenia się ponownego życia przez Mirandę, jest naprawdę interesujący. Na samym początku, wiemy tyle co ona i razem z nią możemy odkrywać zawiłości świata. Od początku jednak widać, że jest niejako faworyzowana przez autora, mimo amnezji jej dedukcja i umiejętność logicznego myślenia wydają się być poziom wyżej od pozostałej trójki, niemniej jednak nadal są oni zadziwiająco inteligentni. No i w końcu, dobrzy z nich aktorzy.

A teraz czas na chwilę śmiechu z szalenie spostrzegawczej Oli, która dopiero dwa dni po skończeniu czytania tej oto książki zakapowała jaki ma związek tytuł z jej treścią. Brawo dla mnie!

Podsumowując, książka Obca pamięć przypadła mi do gustu i z pewnością będę kontynuować czytanie serii, kiedy tylko pojawi się druga część historii. Nie mogę też nie wspomnieć o boskiej oprawie graficznej - okładka jest rewelacyjna! Gratulację dla wydawnictwa Drageus. A powieść mogę polecić fanom Igrzysk Śmierci i Niezgodnej :)


Ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Drageus

2 komentarze:

  1. O! Jakieś nieznane mi wydawnictwo, a książka wydaje się bardzo interesująca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie słyszałam o tej pozycji,a ni nie rzuciła mi się w oczy. Musze koniecznie jej poszukać!

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).