Kostka - Iza Korsaj




Autor: Iza Korsaj
Wydawnictwo:  Novae Res
Data wydania: 04.2013
Liczba stron: 304

Życie nie jest usłane różami, ale gdy już zakwitną, nikt nie ma ochoty wąchać ich od spodu. Nie jestem w tym względzie wyjątkiem.

Czy czytając książkę mieliście kiedykolwiek ciarki na całym ciele? Bo mi zdarzyło się to jedynie kilka razy, w tym podczas czytania Kostki. Momentami było naprawdę drastycznie, uwierzcie mi.Obraz tego jak dzieciństwo, szczególnie to traumatyczne, pełne upokorzeń i upodleń może odbić się na późniejszym życiu, oraz jak trudno od niego [dzieciństwa] uciec.

Nie jestem chirurgiem — rzeźnikiem. Jestem inżynierem Naprawy. Na razie tej zwykłej, od ciała. To od ciebie rozpocznę przygodę z Naprawą umysłu. Prócz zabijania tylko ona jest w stanie mnie zaspokoić. Musi do niej dojść, abym nie został mordercą. Powinieneś być mi wdzięczny. Chcę ci ofiarować nowe, pozbawione ograniczeń życie.


Odklejam Jerry’emu taśmę szybkim pociągnięciem.
— Pomyśl, z czego mógłbyś zrezygnować w życiu? Czasem trzeba dokonać drastycznych wyborów, by przetrwać. Masz godzinę na konkretną decyzję. Potem zadam ci pytanie. Dalsza terapia rozwinie się w zależności od twojej odpowiedzi. Albo jej braku… Do zobaczenia, Jerry – macham mu ręką. – Jeżeli nie wyzbędziesz się strachu, nie przetrzymasz Naprawy.
dr Marvin Cross



Czy Jerry przetrwa Naprawę Marvina? Dlaczego stał się zwierzyną? Jakie obaj skrywają tajemnice? *

Już od pierwszych stron powieść trzyma w niesamowitym napięciu i niepewności. No i dochodzi to tego jeszcze tajemnicza atmosfera. Czytelnik zmuszony jest do intensywnego zastanawiania się i domysłów, na czym polega Naprawa, o której dr Cross tak często wspomina i uznaje za swój wielki sukces. No i, oczywiście, o co chodzi z tytułową 'kostką'?

Sam doktorek idealnie wpasowyje się w fabułę. Przykładny i świetny lekarz, z mroczną stroną, którą musi zaspakajać poprzez Naprawę dokonywaną na swoich pacjentach. Przerażające, brrr... 

Podzielenie książki na trzy części tematyczne bardzo ułatwiło mi jej zrozumienie. No i oczywiście świetne zastosowanie narracji pierwszoosobowej, które pozwoliło wejść w umysł Marvina i odkryć co tak naprawdę nim kierowało.

Świetnie została też ukazana relacja ojciec-syn. Pomiatają sobą nawzajem, nienawiść, która została zasiana w dzieciństwie, wykiełkowała przynosząc krzywdzące odbicie w charakterze Jerry'ego i szaleństwo jego ojca Johny'ego.

Całość jest przerażająca. To jak doktorek dokonuje okropnych rzeczy z zimną krwią, czerpiąc z tego chorą satysfakcję jest odrażające. Wegług mnie nie da się go lubić, czy w ogóle darzyć jakąkolwiek formą sympatii. Miałam ciarki od pierwszej do ostatniej strony. Obiło mi się o uszy, że pani Iza zamierza kontynuować losy Marvina Crossa. W takim razie będę czekać, bo lektura zapewniła mi sporą dawkę rozrywki.


Ocena: 7/10

Za e-booka serdecznie dziękuję autorce, pani Izie Korsaj!

*opis wydawcy

2 komentarze:

  1. Skończyłam ją wczoraj i jestem pod wrażeniem tych wielkich Napraw, również zdecydowanie polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zupełnie nie w moim stylu, jednak przyznam, że pierwszy raz spotykam się z taką tematyką, przez co utwór niesamowicie mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie trafiłeś, Drogi Czytelniku, proszę zostaw po sobie ślad. Powiedz, czy Ci się podobało to co napisałam, czy też nie. Ja naprawdę nie gryzę :)
Uwierz, że każdy komentarz to dla mnie powód do uśmiechu i motywacja do dalszego pisania!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Zaczytana Blondynka są moją własnością i nie zgadzam się na ich kopiowanie bez mojej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).